Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

Σε θέση μάχης όλη η εκπαιδευτική κοινότητα

Εν μέσω... διασταυρούμενων πυρών βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας. Μετά τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές που λαμβάνουν «θέση μάχης» ενόψει της δημοσιοποίησης του σχεδίου για το νέο νόμο πλαίσιο, χθες οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις -σε συνεργασία με τους σπουδαστές και τις διοικήσεις των ιδρυμάτων- για τη μη έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Την ίδια ώρα, η ΟΛΜΕ καλεί τους καθηγητές σε αποχή από την εισαγωγική επιμόρφωση ζητώντας την κάλυψη οφειλών προηγούμενων ετών, ενώ η ΔΟΕ εκπέμπει σήμα κινδύνου για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία λόγω υποχρηματοδότησης και ταυτόχρονα ανοίγει το θέμα του νέου μισθολογίου των εκπαιδευτικών σε συνάντηση που θα έχει με την υπουργό Παιδείας την προσεχή Δευτέρα.
Αντιδράσεις
Ειδικότερα, εντείνονται οι αντιδράσεις στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης με τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ να δίνουν «τελεσίγραφο» στο υπουργείο Παιδείας για να προχωρήσει στην έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ιδρυμάτων.

Στη χθεσινή του συνεδρίαση το δ.σ. της ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών ΤΕΙ (ΟΣΕΠ) εξέφρασε την αντίδρασή του στους «απαξιωτικούς όρους» με τους οποίους στελέχη του υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκαν στην κατάσταση που επικρατεί στην ανώτατη εκπαίδευση κατά την πρόσφατη εκδήλωση στους Δελφούς, τονίζοντας πως τεράστια ευθύνη φέρει το ίδιο το υπουργείο και διαχρονικά οι κυβερνήσεις για την πολιτική που ακολούθησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια. «Η διεύρυνση της ανώτατης εκπαίδευσης έγινε χωρίς σοβαρό επιστημονικό σχεδιασμό και συνέβαλε στη χωροταξική διασπορά των τμημάτων που ιδρύθηκαν» υπογραμμίζει η ΟΣΕΠ ΤΕΙ, αναφέροντας ενδεικτικά τις παρενέργειες της κατάστασης:

Ιδρύθηκαν τμήματα με εξαιρετικά εξειδικευμένο αντικείμενο μόνο και μόνο για να μπορέσουν να αποκτήσουν «λόγο» ύπαρξης.

Πολλαπλασιάστηκε υπερβολικά ο αριθμός τμημάτων που ήταν ελκυστικά στην αγορά εργασίας (π.χ. στη Λευκάδα, λειτουργούν δύο τμήματα με αντικείμενο την πληροφορική).
Προέκυψαν ιδρύματα με απαράδεκτα μικρό αριθμό τμημάτων (π.χ. το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας έχει δύο τμήματα και το Πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε στο Αγρίνιο έχει τρία τμήματα).
Προέκυψαν παραρτήματα ιδρυμάτων με ένα μόνο, απομονωμένο Τμήμα (π.χ. Τμήμα Οπτικής στο Αίγιο).

Ιδρύθηκαν τμήματα σε ΑΕΙ της περιφέρειας «αντιγράφοντας» γνωστικά αντικείμενα τμημάτων που λειτουργούσαν μόνο σε ΤΕΙ.

Της Χαράς Καλημέρη από την Ημερησία

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου