Τουλάχιστον το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών στη Βρετανία έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής κακοποίησης, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Πλίμουθ. Η πλειοψηφία των κρουσμάτων (72%) είχε δράστες μαθητές, ενώ 26% προήλθε από γονείς. Η πλειοψηφία των θυμάτων της κακοποίησης αυτής είναι γυναίκες εκπαιδευτικοί.
Παρότι τα περισσότερα περιστατικά κακοποίησης πραγματοποιήθηκαν μέσω chat σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, η μελέτη έδειξε ότι πολλοί «δράστες» δημιουργούν ειδικές ομάδες στο Facebook με στόχο την κακοποίηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών. Σε άλλες περιπτώσεις, βίντεο των καθηγητών δημοσιοποιήθηκαν στην ιστοσελίδα YouTube, ενώ άλλοι δέχθηκαν εκστρατεία αρνητικών σχολίων στην ιστοσελίδα αξιολόγησης καθηγητών ratemyteacher.com
Συνολικά, 35% των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα κάποιου είδους κακοποίησης στο Διαδίκτυο, ενώ 60% από αυτούς είναι γυναίκες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι 26% των «δραστών» της κακοποίησης αυτής είναι γονείς μαθητών. «Η γονεϊκή αυτή κακοποίηση αποτελεί νέο φαινόμενο. Καμία φορά, οι γονείς αυτοί κακοποιούν και άλλα παιδιά στο σχολείο. Τα ίδια τα σχολεία πρέπει να αντιμετωπίζουν το φαινόμενο αυτό», λέει ο καθηγητής Αντι Φάιπεν, συντάκτης της μελέτης.
Αν και τα κρούσματα παιδιών, θυμάτων διαδικτυακής κακοποίησης, έχουν καταγραφεί στο παρελθόν, η κακοποίηση αυτή με θύματα εκπαιδευτικούς αποτελεί σχετικά νέο φαινόμενο. Η εθνική ομοσπονδία εκπαιδευτικών στη Βρετανία αποκαλύπτει, όμως, ότι δέχεται κλήσεις κάθε εβδομάδα από μέλη της, που εκτιμούν ότι έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής κακοποίησης.
Για τον καθηγητή Φάιπεν, το φαινόμενο αποκαλύπτει τη μετατόπιση στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών από την ευρύτερη κοινωνία: «Για ένα ποσοστό της κοινωνίας, ο καθηγητής δεν θεωρείται πια ως κάποιος που αξίζει στήριξης, αλλά ως θεμιτός στόχος κακοποίησης, εφόσον διαφωνούμε με όσα συμβαίνουν στη σχολική αίθουσα».
Πηγή: www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου