Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

Οι αποσπάσεις μετά τους διορισμούς φέτος

Για πρώτη φορά φέτος οι αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών θα γίνουν μετά τους διορισμούς, μέσω ενός σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος.

Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι με το νέο σύστημα εμπεδώνεται η διαφάνεια.

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα γίνουν οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ φέτος για πρώτη φορά οι αποσπάσεις των δασκάλων και των καθηγητών θα γίνουν μετά τους διορισμούς.

Ο προγραμματισμός του υπουργείου προβλέπει για το επόμενο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών, ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουν ενέργειες:

1. Για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των φορέων που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας (κεντρική υπηρεσία, περιφερειακές διευθύνσεις, πανεπιστήμια κ.λπ.).
2. Για τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, ώστε να καλυφθεί μέρος των οργανικών κενών που θα προκύψουν μετά τις συνταξιοδοτήσεις - παραιτήσεις εκπαιδευτικών.
3. Για την κάλυψη μέρους των λειτουργικών κενών με αποσπάσεις εκπαιδευτικών, που θα πραγματοποιηθούν φέτος για πρώτη φορά μετά τους διορισμούς, καθώς είναι απαραίτητο να προηγηθεί η κάλυψη των οργανικών κενών.

Οπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Βασίλης Κουλαϊδής, κάθε εβδομάδα πραγματοποιούνται συσκέψεις για τον απαιτούμενο προγραμματισμό, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και την έγκαιρη στελέχωσή τους με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό για την επόμενη σχολική χρονιά.

Σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις, σύμφωνα με τον κ. Κουλαϊδή, οι σχετικές διαδικασίες εγγυώνται, για πρώτη φορά, αντικειμενικότητα στην προσμέτρηση σαφών και έγκυρων κριτηρίων και διαφάνεια στον τρόπο επεξεργασίας των δεδομένων, αφού η λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων υποστηρίζεται, πλέον, από ένα νέο πληροφοριακό σύστημα. Στο πλαίσιο αυτό έχει σταλεί εγκύκλιος στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την οποία:
  • Η καταχώριση των αιτήσεων των εκπαιδευτικών γίνεται στο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο διενεργεί αυτόματα την αποτίμηση των κριτηρίων κατά τα πρότυπα του συστήματος που εφαρμόζεται για τις μεταθέσεις.
  • Η κατάταξη των εκπαιδευτικών σε πίνακες γίνεται με απόλυτα αντικειμενικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο το σύνολο των μορίων που συγκέντρωσαν.
  • Τα λειτουργικά κενά προκύπτουν μέσα από την αποτύπωση του εκπαιδευτικού προσωπικού ανά σχολείο και διεύθυνση εκπαίδευσης στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής κενών και πλεονασμάτων.
  • Κατηγορίες εκπαιδευτικών με ιδιαίτερες κοινωνικές και οικογενειακές ανάγκες αντιμετωπίζονται, κατά προτεραιότητα.
     
    Πηγή: ΕΘΝΟΣ
    Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αχάια Κλάους: Καταξιωμένοι ζωγράφοι στην ιστορική οινοβιομηχανία



Μια σημαντική καλλιτεχνική διοργάνωση φιλοξενεί στο μεγάλο Εκθεσιακό, αλλά και στους υπαίθριους χώρους της, γύρω από την Κάβα Δανιηλίδος,η Αχάια Clauss, από 28 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου 2011.Σαράντα καταξιωμένοι και διάσημοι, όχι μόνο στις χώρες τους, ζωγράφοι και καθηγητές Πανεπιστημίων Καλών Τεχνών''παράγουν'' Τέχνη, στον παλαιότερο χώρο παραγωγής  της Τέχνης της οινοποίησης στην Ελλάδα.

Οι διάσημοι ζωγράφοι, από την Ελλάδα, την Βουλγαρία, την Γερμανία, την Ισπανία, το Ιράκ και ακόμα 15  χώρες θα ζωγραφίζουν καθημερινά από τις 11πμ. μέχρι τις 5μμ. στο Οινόκαστρο,  εμπνεόμενοι από την καταλυτική παρέμβαση του Ελληνικού φυσικού περιβάλλοντος, του μοναδικού οικοσυστήματος της Αχάια Clauss,του Μεσογειακού φωτός, της μαγευτικής ανάδειξης των χρωμάτων και φυσικά της μεθυστικής παρέμβασης της Μαυροδάφνης.

Τα έργα τέχνης, που θα δημιουργηθούν σε διαστάσεις 180 Χ 200 m θα αποτελέσουν μία σημαντική, θεματική συλλογή,η οποία θα περιοδεύσει σε πολλές χώρες.Οι φίλοι του Συμποσίου και της Αχάια Clauss είναι ευπρόσδεκτοι καθημερινά 11 - 5  να επισκέπτονται τους χώρους,για να θαυμάσουν τα έργα τέχνης ,να συζητούν και να ανταlλάσουν εμπειρίες και απόψεις  με τους καλλιτέχνες και γενικότερα, να απολαύσουν μια υψηλού επιπέδου καλλιτεχνική διοργάνωση στους δροσερούς χώρους της Αχάια Clauss.

Πηγή: THE BEST
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Έλα και τραγούδα λαικές Παραδόσεις




Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός για τη Βιώσιμη Ενέργεια και το ψηφιακό Βίντεο, 2010-2011. (Yourvid Save Energy). Κι άλλη πρωτιά για το 55 Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Yourvid Save EnergyΘυμάστε το Yourvid Save Energy (YSE) το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα που συνδέει διαφορετικούς ευρωπαίους εταίρους μέσα στο πλαίσιο της EACEA (Ευρωπαϊκής Επιτροπής); 
 
Σας υπενθυμίζω ότι ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να προωθήσει τη χρήση νέων τεχνολογιών από τους μαθητές συνδυάζοντας την έρευνα πάνω στη βιώσιμη και έξυπνη ενέργεια.
 
Oι ελληνικές συμμετοχές, λοιπόν,  που διακρίθηκαν με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία τους, ταξίδεψαν μέχρι την πόλη Βίλνιους της Λιθουανίας, όπου εκεί, μαζί με τις υπόλοιπες συμμετοχές από Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Λιθουανία διαγωνίστηκαν  για το καλύτερο ευρωπαϊκό βίντεο. 

Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν πρόσφατα και με χαρά είδα ότι το βίντεο του 55 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας "Με τη φλόγα της γης  -  The Flame of Earth" που είχε κερδίσει το πρώτο βραβείο στην Ελλάδα στην κατηγορία των μαθητών 10-12 ετών, κατέκτησε και το πρώτο βραβείο στην Ευρώπη. 

Επίσης παρατήρησα ότι το βραβείο στην κατηγορία των εκπ/κών κέρδισε το ΕΚΦΕ Μαγνησίας με το βίντεό του "Λειτουργικό Πρότυπου Οικολογικής Κατοικίας".

Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν ως εξής:

 European Video-Competition “My School and Sustainable Energy”.

1οι , 2οι και 3οι νικητές στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό
European Winners 2010-2011 in first, second and third position.

Α΄κατηγορία : Μαθητές 10-12 ετών
Category A: Students from 10 to 12 years of age.
1ο Ελλάδα   -   Greece
Με τη φλόγα της γης  -  The Flame of Earth  - 55ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
2ο Γερμανία -  2º Germany
World Environment Song Competition
3ο Ιταλία  -  3º Italy
PER IL NOSTRO DOMANI - FONTI ENERGETICHE RINNOVABILI - CLEAN ENERGY FOR OUR FUTURE

Β΄κατηγορία : Μαθητές 13-16 ετών
Category B: Students from 13 to 16 years of age.
1º Germany
Vision impossible - sometimes less is more
2º Italy
UN MONDO PULITO PER UN SOGNO
3º Spain
The Machine

Γ΄κατηγορία : Μαθητές 17-18 ετών
Category C: Students from 17 to 18 years of age.
1º Italy
CRIME SCENE
2º Lithuania
Rubbish-waste.
3º Spain
Ainhoa's Story

Δ ‘ κατηγορία : Εκπαιδευτικοί
Category D Teachers
1ο Ελλάδα  - 1º Greece
Functional Model of a Green Home

Η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει στις 14 Οκτωβρίου 2011 στην Κρήτη.
The Award Ceremony will be in October 14th, 2011, in Crete, Greece.

Συγχαρητήρια σε όλους και ιδιαίτερα στους μαθητές του 55 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας και στο δάσκαλό τους Μπακαστάθη Θανάση για την πολύ καλή δουλειά.  Μπράβο, παιδιά και εις ανώτερα!!!!!!!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

ΕΠΙΠΛΟ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ!

Αγαπγημένοι μου αναγνώστες, πόσο τυχεροί είστε που με διαβάζετε! Άντε βρε, πάλι βρήκα για σας το καταπληκτικότερο και πρακτικότερο προϊόν. Απολαύστε το:


 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μικροί επιχειρηµατίες εν δράσει σε εικονικές εταιρείες

Ρολόγια από αναµορφωµένους δίσκους βινυλίου, ατοµικά φακελάκια γαλλικού καφέ µίας χρήσεως, γυναικείες τσάντες από παλιά µπλουζάκια αλλά και οικολογικά κοσµήµατα από ανακυκλώσιµα υλικά. 

Κι αν αυτά τα προϊόντα παραπέµπουνσε εταιρείες, οι οποίες κάνουν εκατοµµύρια ευρώ ετήσιο τζίρο, δεν είναι παρά ιδέες που υλοποίησαν µαθητές – επιχειρηµατίες εικονικών εταιρειών.

Κάποιοι για παράδειγµα, πήγαν στο Μοναστηράκι, έψαξαν για παλιούς δίσκους βινυλίου και βρήκαν το προϊόν που θα «λάνσαρε» η εικονική τους επιχείρηση. Πρόκειται για τους µαθητές της Α’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Παλλάδιο», οι οποίοι αναµόρφωσαν τους δίσκους, τους ζωγράφισαν και κατασκεύασαν… ρολόγια τοίχου. Η παραγωγή τους, µάλιστα, ξεπέρασε τα 102κοµµάτια, µιας και η ζήτηση ήταν πολύ µεγάλη.

Το πώς λειτουργεί µία επιχείρηση – έστω και εικονική – είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν µαθητές µέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωµατείου «Επιχειρηµατικότητα Νέων» – Junior Achievement Greece. Στο πρόγραµµα συµµετείχαν 65 µαθητικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, µε 1.100 µαθητές, από τις οποίες διακρίθηκαν τρεις.

Το πρώτο βραβείο κέρδισε η εταιρεία «CORINA» που κατασκεύασε συνολικά 200 επιτραπέζια παιχνίδια. «Το 2011 είναι έτος αφιερωµένο στη χηµεία, γι’ αυτό και αποφασίσαµε να φτιάξουµε το επιτραπέζιο, µέσα από το οποίο οι παίκτες θα µαθαίνουν βασικά πράγµατα για τη χηµεία ενώ παράλληλα θα ψυχαγωγούνται», λέει ο Γιώργος, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, η οποία κέρδισε το πρώτο βραβείο.

Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συνδέσµου, Χρήστος Τσάγκος, δυστυχώς τα στοιχεία δείχνουν πως η ανεργία χτυπά τους νέους. «Ετσι, η δηµιουργία νεανικών επιχειρήσεων είναι µονόδροµος». Από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια του ΣΕΝ/JA GREECE, Ελενα Μαυρικάκη, τονίζει πως µέσα από το πρόγραµµα αυτό δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή µε επαγγέλµατα και ρόλους, και να µάθουν να παίρνουν ρίσκο. 

Οι περισσότερες εικονικές επιχειρήσεις επέλεξαν να «δραστηριοποιηθούν» στον τοµέα της ανακύκλωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγµα, η εταιρεία «Λεον…Κύκλωση» από τη Λεόντειο Σχολή Νέας Σµύρνης, κατάφερε µέσω της καµπάνιας ευαισθητοποίησης που έκανε στο σχολείο, να ανακυκλώσει 2,5 τόνους χαρτί, 800 κιλά πλαστικό και 100 κιλά µέταλλο.

ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ. Λάνσαραν ένα καινοτόµο προϊόν, τόσο για τα δεδοµένα της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής αγοράς. Η εταιρεία Wonder8 µε τους 16άρηδες υπαλλήλους του Αριστοτελείου Κολεγίου Θεσσαλονίκης, έβγαλε στην παραγωγή το «Morning Delight» που δεν είναι τίποτε άλλο από ατοµικά φακελάκια γαλλικού καφέ µίας χρήσεως. 

Η καινοτοµία της επιχείρησης από το ΕΠΑΛ Καλλονής στη Μυτιλήνη; «Η ηλεκτρονική δηµοπράτηση. Ενα σύστηµα, όπου ο καταναλωτής θα µπορεί να δίνει τη δικήτου προσφορά για το προϊόν. Η δηµοπρασία θα διαρκεί 24 ώρες και το προϊόν θα πηγαίνει στον πελάτη που έδωσε την καλύτερη προσφορά», τονίζει η Μεταξία, πρόεδρος της εταιρείας.

Θέλησαν να λανσάρουν ένα προϊόν που θα συνδυάζει την ευαισθησία για το περιβάλλον αλλά και το καλό γούστο. Γι’ αυτό και οι µαθητές από το Κολέγιο Ψυχικού έφτιαξαν και πούλησαν 52 γυναικείες τσάντες από παλιά µπλουζάκια.

Οι αγρότες της Κέρκυρας
Για ποια προϊόντα είναι ξακουστή η Κέρκυρα; Για το ελαιόλαδο από την ειδική ποικιλία ελιάς λιανολιά, για το κουµκουάτ, αλλά και την ποικιλία εσπεριδοειδών. Αυτόν τον αγροτικό πλούτο εκµεταλλεύτηκαν οι µαθητές των Εκπαιδευτηρίων Αλκίνοος Κέρκυρας.
Μαρµελάδα πορτοκάλι αλλά και αρωµατισµένο ελαιόλαδο µε βότανα είναι µερικά µόνο από τα προϊόντα της εικονικής επιχείρησης Γαία.

Μπράβο, παιδιά! Άντε και γρήγορα με τις πραγματικές επιχειρήσεις σας!
Πηγή: Α΄ Εσπερινό ΓΕΛ Πειραιά
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

«Ψυχολογικό» προφίλ στους νέους διευθυντές σχολείων

«Τι ομάδα είσαι;».Αυτή ήταν η ερώτηση που δέχτηκε διευθυντής σχολείου της Αθήνας στη συνέντευξη που έδωσε πριν από τον διορισμό του, όπως δηλώνει ο ίδιος στο «Βήμα»! «Τι να απαντούσα;» αναρωτιέται. «Η διαδικασία ήταν ο ορισμός της αναξιοκρατίας...».


Με δεδομένες τις νέες υπέρ-εξουσίες που δίνει ο νέος νόμος του υπουργείου Παιδείας στους διευθυντές των σχολείων, η διαδικασία επιλογής τους αλλάζει συνολικά. «Ψυχολογικό προφίλ» θα παίρνουν στο εξής οι αρμόδιες επιτροπές του υπουργείου πριν την επιλογή των νέων διευθυντών σχολείων.


Από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινάει ένας διαφορετικός τύπος συνεντεύξεων, στην διάρκεια των οποίων ο υποψήφιος για την πρόσληψη σε θέση διευθυντή θα πρέπει να δώσει «εξετάσεις» και μάλιστα να καταθέσει την... ψυχή του. Οπως είναι γνωστό, η θητεία των παλιών στελεχών λήγει στις 31 Ιουλίου 2011 και το καλοκαίρι πρέπει να αντικατασταθούν.


Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», η νέα διαδικασία θα είναι η εξής:
- Θα συνεκτιμώνται τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου (επιστημονική παιδαγωγική συγκρότηση μέχρι 24 μονάδες, υπηρεσιακή κατάσταση-διδακτική και διοικητική εμπειρία μέχρι 14 μονάδες).


- Θα καλούνται να δώσουν συνέντευξη (μέχρι 15 μονάδες), στην οποία και θα τους ζητείται να απαντήσουν πως θα αντιδρούσαν σε συγκεκριμένα «σενάρια» καθημερινών προβλημάτων των σχολείων.


- Στη διάρκεια των συνεντεύξεων θα ανοίγεται παρουσία των υποψηφίων φάκελος μεταξύ 300 υποθετικών «σεναρίων». Ο υποψήφιος θα ερωτάται πώς θα αντιδρούσε στην περίπτωση αυτή.


- Ο εκπαιδευτικός θα αποσύρεται για 15 λεπτά να σκεφτεί και στη συνέχεια θα απαντάει πώς θα λειτουργούσε και ποιες κινήσεις θα έκανε. Θα δέχεται ερωτήσεις και όλη η διαδικασία θα μαγνητοφωνείται ώστε να έχει τη δυνατότητα και ο ίδιος να καταθέσει ένσταση αν το επιθυμεί αλλά και οι επιτροπές να αποδείξουν πώς τον βαθμολόγησαν.


- Οι υποψήφιοι δεν θα μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις προτίμησης για την τοποθέτησή τους σε συγκεκριμένα σχολεία προτού μάθουν τη βαθμολογία τους. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψήφιους για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους.


Για εφέτος υπολογίζεται ότι θα πρέπει να καλυφθούν περίπου 22-23.000 θέσεις ενώ οι ενδιαφερόμενοι που κατέθεσαν τις σχετικές αιτήσεις ξεπέρασαν τα 50.000 άτομα. Οι συνεντεύξεις των υποψηφίων ξεκινούν την ερχόμενη εβδομάδα και θα ολοκληρωθούν εντός 15 ημερών.

Ο νέος Νόμος
Οπως είναι γνωστό, ο νέος νόμος για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης δίνει αυξημένες αρμοδιότητες στον διευθυντή κάθε σχολείου, που θα εκτελεί πλέον χρέη «μάνατζερ». Επιπλέον μοριοδότηση δίνεται έτσι στα προσόντα των υποψηφίων καθώς η επιστημονική παιδαγωγική συγκρότηση μοριοδοτείται μέχρι 24 μονάδες, ενώ στο παρελθόν δεν ξεπερνούσε τις 14 μονάδες. Οι διευθυντές θα είναι υπεύθυνοι και για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Τα ερωτήματα των συνεντεύξεων
Σειρά ερωτημάτων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία και την καθημερινότητα στα σχολεία θα τίθενται κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων στους υποψήφιους διευθυντές. Στη δημοσιότητα δόθηκε την Πέμπτη μόνο η περιγραφή του κάθε «σεναρίου», ενώ στα μέλη του κάθε Συμβουλίου Επιλογής θα δίδονται ενδεικτικές ερωτήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις. Βέβαια, τα μέλη του Συμβουλίου έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν και άλλες ερωτήσεις, πέραν των ενδεικτικών. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι θα ερωτηθούν τις επόμενες ημέρες πως θα αντιδρούσαν σε «σενάρια» όπως τα παρακάτω:

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:

- Σας καταγγέλλεται από γονείς μαθητών που φοιτούν στο σχολείο σας ότι κατά την ώρα της Φυσικής Αγωγής δεν γίνεται μάθημα και ο αρμόδιος εκπαιδευτικός επιτρέπει στους μαθητές «να κάνουν ότι θέλουν, να πάρουν μπάλα, να συζητούν, να τρώνε ή να κάνουν βόλτες».

- Σε έρευνα που διεξήχθη στο σχολείο σας διαπιστώθηκε ότι κατά την τελευταία τριετία δεν παρουσίασε ένδειξη ανανέωσης και ανάπτυξης δραστηριοτήτων, ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις.

- Διευθυντής σχολικής μονάδας έχει πληροφορηθεί ότι στο σχολείο που έχει πρόσφατα τοποθετηθεί το κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και του προηγούμενου διευθυντή δεν ήταν θετικό. Μάλιστα, έχει πληροφορηθεί ότι και οι σχέσεις του Συλλόγου Γονέων με τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν και τόσο καλές και γι' αυτό αρκετοί εκπαιδευτικοί είχαν ζητήσει μετάθεση.

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- Η διεθνής εκπαιδευτική έρευνα δείχνει ότι η εμπιστοσύνη και η αίσθηση εμπιστοσύνης μεταξύ του προσωπικού, των μαθητών και της διεύθυνσης είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για να μπορεί ο διευθυντής με άνεση να προωθεί ένα σύστημα συμμετοχικής ηγεσίας και δημοκρατικού πλουραλισμού στο σχολείο. Ομως, για να δημιουργηθεί αυτή η εμπιστοσύνη απαιτούνται ικανότητες διάγνωσης και κατοχής συναισθηματικών χαρακτηριστικών της προσωπικότητας από μέρους του διευθυντή, καθώς επίσης και μια βασική ικανότητα να συνδέει την εξουσία που του δίνει η θέση του με την προσωπικότητά του.

- Εντός λεπτών από τη στιγμή που οπλοφόρος μπήκε στο σχολείο και πυροβόλησε μαθητές, η αστυνομία και το προσωπικό επείγουσας ιατρικής βοήθειας βρίσκονταν επί τόπου. Τα τραυματισμένα παιδιά είχαν μεταφερθεί στο νοσοκομείο και τα υπόλοιπα παρέμειναν στις τάξεις τους, όπου ότι ήταν ασφαλή. Το τηλεφωνικό «δέντρο» τέθηκε αμέσως σε λειτουργία με σκοπό να καθησυχαστούν οι γονείς και να εξασφαλιστεί η βοήθειά τους. Σε τριάντα λεπτά, ψυχολόγος, κοινωνικοί λειτουργοί, όπως και ιδιώτες επαγγελματίες και γονείς είχαν φθάσει για βοήθεια. Ο λυκειάρχης μίλησε στους γονείς και σε κάθε τάξη είπε στους μαθητές τι ακριβώς συνέβη. Πριν οι γονείς πάρουν τα παιδιά, ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες βοήθειας από ειδικούς ψυχικής υγείας


- Σε σχολείο της Ξάνθης εκπαιδευτικός έκανε παρατήρηση στη μαθήτρια Κ. Μ. γιατί κατ' επανάληψη δεν έφερνε στο σχολείο το βιβλίο των μαθηματικών. Μετά το συμβάν, και κατά τη διάρκεια του μαθήματος, η μαθήτρια ζήτησε από τον εκπαιδευτικό να πάει στην τουαλέτα. Τότε επισκέφθηκε το γραφείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που στεγάζεται σ' ένα μικρό χώρο στο ισόγειο του σχολείου και εξέφρασε το παράπονό της για το συμβάν στην αντιπρόεδρο του Συλλόγου που βρισκόταν την ώρα εκείνη στο γραφείο του Συλλόγου Γονέων. Η εν λόγω κυρία ανέφερε το γεγονός με γραπτή αναφορά της στον Διευθυντή του σχολείου.


- Υστερα από υπερχείλιση του ποταμού Εβρου δημιουργήθηκε πρόβλημα στη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας. Ο Διευθυντής του σχολείου αποφάσισε να διακοπούν τα μαθήματα για τρεις μέρες.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση 2011 - Βράβευση δύο συναδέλφων μας από το 2/θεσιο πειραματικό σχολείο Πανεπιστημίου Πάτρας

Το έργο της Φωτεινής Μάνη και του Αναστάσιου Δρογγίτη «ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΧΟ1 OLPC ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ -ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΑΔΕ)» που πραγματοποιήθηκε στο 2/θέσιο Δημοτικό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών το σχολικό έτος 2009-2010 επιλέχτηκε προς βράβευση από την Κεντρική Επιτροπή Αξιολόγησης του 'Θεσμού αριστείας και ανάδειξης καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση" που θέσπισε το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
 

Η εκδήλωση βράβευσης πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Παπανδρέου 37 Μαρούσι.
 
Ποιο συγκεκριμένα η δράση που βραβεύτηκε έχει τίτλο "Νέες τεχνολογίες στο ολιγοθέσιο σχολείο" και περιλαμβάνει δυο παρεμβάσεις:
  • Ο μαθητικός υπολογιστής ΧΟ1 και το Ελευθερο Λογισμικό – Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (πρόγραμμα «OLPC» one laptop per child, ένας φορητός υπολογιστής για κάθε παιδί):
    Συμμετοχή στο πρόγραμμα OLPC με την παραχώρηση στο Σχολείο 26 φορητών  μαθητικών υπολογιστών ΧΟ1 και ένταξή τους στην καθημερινή διδακτική πράξη.
    Τo φορητό μαθητικό υπολογιστή OLPC XO-1 (παλιότερα γνωστό σαν Hundred Dollar Laptop) σχεδιάζει ο διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός One Laptop per Child (OLPC), που ιδρύθηκε από τον Καθ. Ν. Νεγκροπόντε ιδρυτή του Media Lab του MIT, με σκοπό να δημιουργήσει έναν τόσο φθηνό φορητό υπολογιστή, ώστε κάθε παιδί στον κόσμο να μπορεί να έχει πρόσβαση στη γνώση και στη νέα τεχνολογία, και στόχος του είναι να δώσει στα παιδιά όλου του κόσμου ευκαιρίες να μάθουν να εξερευνούν και να εκφράζονται.

  • Τηλεκπαίδευση (το πρόγραμμα «ΟΙΚΑΔΕ», επικοινωνία ελληνόφωνων σχολείων).
    Συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΟΙΚΑΔΕ» που αφορά ένα παγκόσμιο ηλεκτρονικό δίκτυο σχολείων, όπου δημοτικά σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο και ελληνόφωνα σχολεία από το εξωτερικό πραγματοποιούν ανά ομάδες ζωντανές ηλεκτρονικές συναντήσεις. Οι μαθητές ερευνούν, συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν στους συνομήλικούς τους τα στοιχεία που συνθέτουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του τόπου τους, όπως γεωγραφία, φυσικό πλούτο, ιστορία, ήθη και έθιμα, πολιτισμό.

    Συγχαρητήρια στους συναδέλφους για τη δουλειά και τη διάκρισή τους.

    Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Ένα σχολείο διπλοβάρδιας από τα πολλά που λειτουργούν ακόμη στη Θεσσαλονίκη είναι το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης. Στη διάθεση των καθηγητών και των μαθητών υπάρχει μόνο ένα laptop. Τα προβλήματα του κτιρίου είναι πολλά, το ίδιο και οι ελλείψεις. 

Από τα θρανία του ωστόσο προέρχεται ο πρώτος των πρώτων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, Νίκος Φυτανίδης με 19.800 μόρια και άριστα στα Μαθηματικά και τη Φυσική που φέτος «λύγισαν» τους υποψηφίους. Άλλοι 15 συμμαθητές του (το 35% των υποψηφίων) πέτυχαν επίσης τον τίτλο του αριστούχου, αφού οι βαθμολογίες τους κυμαίνονται από 18,1 έως 20 στα μαθήματα κατεύθυνσης, 41 πέτυχαν σε πανεπιστήμια και μόνο οι πέντε από τους συνολικά 46 φετινούς μαθητές της Γ΄ Λυκείου εισάγονται σε ΤΕΙ.

Το 14ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Γ. Παπανδρέου και Θ. Σοφούλη, πράγματι «γράφει ιστορία».


Πέτυχε μια αξιοζήλευτη επίδοση, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη των σχολείων της χώρας με τους περισσότερους επιτυχόντες. Πέρυσι ήταν το 5ο στην Ελλάδα και το δεύτερο δημόσιο σχολείο της Θεσσαλονίκης (μετά το Πειραματικό) με τον υψηλότερο αριθμό επιτυχόντων και φέτος -αν και η στατιστική ανάλυση δεν έχει γίνει ακόμη από το υπουργείο- φαίνεται να βελτιώνει και άλλο τη συνολική επίδοσή του.


Είναι η φωτεινή εξαίρεση απέναντι στην παραπαιδεία, τη γενικότερη εικόνα διάλυσης του ελληνικού δημόσιου σχολείου ή η «απάντηση» του δημόσιου σχολείου στην «ιδιωτικοποίηση» της εκπαίδευσης;

«Ενας από τους βασικότερους παράγοντες της επιτυχίας μου είναι οι καθηγητές του σχολείου μου. Μου ’δωσαν περισσότερα από όσα ανέμενα», δήλωσε προχθές, λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση των βαθμών, ο 18χρονος Νίκος Φυτανίδης. Θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι αποτελεί την ευγενική δήλωση ενός αριστούχου -παιδιού εκπαιδευτικών που έχουν περάσει από αυτό το σχολείο (ο πατέρας του γυμνασιάρχης στο 14ο), όμως δεν είναι. Ηταν η... χημεία μεταξύ μαθητών- καθηγητών, η αμφίδρομη επικοινωνία τους και οι συνθήκες ηρεμίας που καλλιέργησαν όλη τη χρονιά για τη μεγάλη προσπάθεια των υποψηφίων.

Ο Νίκος και οι συμμαθητές του -σχεδόν όλοι παιδιά μεσοαστικών οικογενειών που δίνουν βάση στη μόρφωσή τους και αγαπούν το διάβασμα- όπως αποδεικνύεται, σε αυτό το σχολείο βίωσαν μια διαφορά που δεν βιώνουν συνήθως οι συμμαθητές τους στην Γ΄ Λυκείου, και γι’ αυτό την αναζητούν στα φροντιστήρια.


Οι καθηγητές του 14ου Λυκείου συμπορεύτηκαν στην αγωνία τους. Συμπαραστάθηκαν στην επιδίωξή τους. Στάθηκαν στο πλάι τους στην κατάκτηση του ονείρου. Το «υλικό» ήταν καλό, όπως λένε, αλλά κι αυτοί βγήκαν από τα στερεότυπα, την γκρίνια και τα καθιερωμένα της έδρας και της αποστήθισης. Όταν χρειάστηκε, έφεραν και το δικό τους κομπιούτερ από το σπίτι και έτσι χειροκροτούν από προχθές τους αριστούχους σαν να ήταν τα δικά τους παιδιά.


Το δημόσιο σχολείο
μπορεί να πετύχει το... ακατόρθωτο, όταν υπάρχουν ιδανικά, συνεργασία και επικοινωνία καθηγητών - μαθητών δήλωσε η λυκειάρχης του 14ου κ. Μαρία Ζιώγα. Στα αξιοσημείωτα της επιτυχίας του συγκεκριμένου δημόσιου Λυκείου είναι ότι οι περισσότεροι από τους αριστούχους είναι αγόρια.

Από τη νέα σχολική χρονιά το 14ο θα συγχωνευτεί με το 21ο ΓΕΛ και θα κερδίσουν έτσι την πρωινή βάρδια. «Αν χωράμε; Δεν ξέρω», απάντησε η λυκειάρχης κ. Μαρία Ζιώγα. Μπορεί να υπάρξουν νέα προβλήματα. Μπορεί το Πνεύμα του Σχολείου να κινδυνεύσει. Να φανούν μεγαλύτερες οι ελλείψεις. Αλλά χθες, οι νέες «προκλήσεις» της συγχώνευσης δεν συμπεριλαμβάνονταν στο μήνυμα που έστελναν οι μαθητές, οι καθηγητές και η διεύθυνση του (νέου) 14ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. 

Συγχαρητήρια σε όλους, παιδιά και καθηγητές. Με την ευχή όλα τα δημόσια σχολεία να γίνουν ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και όχι μέρη εύρεσης πελατών.
Πηγή: ΣΚΑΙ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

3.500 εκπαιδευτικοί για το σχολ. έτος 2011-2012


Περίπου 3.500 προσλήψεις σε μόνιμο προσωπικό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και μείωση στον αριθμό των αναπληρωτών κατά 50% προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.

Οπως ανέφερε στη Βουλή, οι προσλήψεις για τη νέα χρόνια δεν θα ξεπεράσουν τις 3.500, ενώ πρόσθεσε ότι ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα μειωθεί κατά ένα πολύ μεγάλο αριθμό, περισσότερο από το 50%.

Ο αριθμός των 3.500 εκπαιδευτικών είναι αυτός που φέρεται να έχει ζητηθεί και θα προσδιορισθεί τελικά από την οικονομική κατάσταση της χώρας.

Μάλιστα, η υπουργός υπενθύμισε στην ομιλία της ότι ήδη στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας υπάρχει μείωση των προϋπολογισμών που φθάνει μέχρι και το 50%. "Αυτή είναι η πραγματικότητα και τη ζουν όλοι", τόνισε χαρακτηριστικά.
Αξίζει να επισημανθεί ότι πέρυσι οι μόνιμοι διορισμοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας είχαν ανέλθει σε 2.825, ενώ είχαν συνταξιοδοτηθεί 11.446.


Την ίδια στιγμή, η κ. Διαμαντοπούλου προετοίμασε το έδαφος για νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων αλλά και νέο "χάρτη" στην ανώτατη εκπαίδευση."Θα ζητήσουμε από τον κάθε δήμαρχο, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να παρουσιάσουν στο επόμενο οκτάμηνο σχολικό χάρτη σε κάθε περιοχή", δήλωσε η υπουργός Παιδείας.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Έληξε ή όχι ο αποκλεισμός της Ξερόλακας;


Χτές το βράδυ με τσίμπησε ένα κουνούπι ελέφαντας! Το μισό μου χέρι έγινε τούμπανο. Και παρόλο που το κυνηγούσα όλο βράδυ δεν έβγαλα άκρη αφού όλος ο τόπος είναι γεμάτος από δαύτα. Για να μην πω για τα ποντίκια που έχουν πνίξει τη γειτονιά. Βέβαια πρώτα τη γειτονιά την έπνιξαν τα σκουπίδια.... Όμως θα κάνω υπομονή γιατί όπως έμαθα έληξε ο αποκλεισμός της Ξερόλακας από τους κατοίκους. 

Καταλυτικό ρόλο στην απόφαση των κατοίκων  έπαιξε  η υπόσχεση του δημάρχου Γιάννη Δημαρά πως αυτή τη φορά η "ζωή" και κατ' επέκταση και η λειτουργία της Ξερόλακας θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2011 και πως από τις αρχές του 2012, όπως έχει ήδη αποφασίσει και το δημοτικό συμβούλιο, δεν θα ξαναμπεί στο χώρο ούτε ένα σκουπίδι.

Το περίεργο βέβαια είναι ότι ο αποκλεισμός έληξε στις 18 Ιουνίου, αλλά η είδηση αυτή δεν έφτασε ακόμη στη γειτονιά μου 5 μέρες μετά. Για να δούμε...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011

Η δημοτική αστυνομία περιπολεί με ποδήλατα στην Έδεσσα

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, τι έμαθα; Στην Έδεσσα η Δημοτική Αστυνομία, λέει, θα περιπολεί με ποδήλατα! Έτσι προσεγγίζεται ένας τρόπος μετακίνησης φιλικός προς το περιβάλλον, εξασφαλίζονται λιγότερα έξοδα και προσφέρεται ένα παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους κατοίκους της πόλης.Και αν πολλοί κάτοικοι μιμηθούν τους Δημοτικούς Αστυνομικούς αυτό θα συμβάλει  στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος.


Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Δημήτρης Γιώγας δήλωσε σχετικά με το θέμα ότι «Είναι πολιτική βούληση να δημιουργήσουμε κατά το δυνατόν καλύτερες συνθήκες ασφάλειας για τους κατοίκους, ενώ ταυτόχρονα μπορούμε να δώσουμε το παράδειγμα για οικονομικές και οικολογικού χαρακτήρα μετακινήσεις εντός της πόλης. Το μέγεθος της πόλης μας είναι κατάλληλο για μετακίνηση με ποδήλατο και μακάρι το παράδειγμα της Δημοτικής Αστυνομίας να το ακολουθήσουν και οι κάτοικοι».

Μπράβο, παιδιά, καλή σκέψη και μακάρι να πετύχει.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

Η διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων

Μέσα στονΙούνιο θα ανακοινωθούν τα αντικειµενικά µόρια των πάνω από 30.000 εκπαιδευτικών που έχουν καταθέσει αίτηση για τη διεκδίκηση θέσης διευθυντού σχολικής µονάδας στα περίπου 15.000 σχολεία Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας. Αυτή την περίοδο τα επταµελή Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συµβούλια (ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣ∆Ε) εξετάζουν τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των υποψηφίων και τις επόµενες µέρες θα ανακοινώσουν τους αξιολογικούς πίνακες µε βάση τα µετρήσιµα µόρια (Επιστηµονική και Παιδαγωγική Συγκρότηση έως 24 µονάδες, Υπηρεσιακή κατάσταση - ∆ιοικητική και Καθοδηγητική Εµπειρία έως 14 µονάδες).

Μετά την ανακοίνωση των αξιολογικών πινάκων θα δοθεί ένα µικρό χρονικό διάστηµα για τυχόν ενστάσεις και µετά τον έλεγχο των ενστάσεων και τους νέους αξιολογικούς πίνακες θα ακολουθήσει η συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του επταµελούς Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συµβουλίου Επιλογής.  

Μοριοδότηση

Η βαθμολογία κάθε µέλους του Συµβουλίου αποτυπώνεται σε ξεχωριστό έντυπο αξιολόγησης για κάθε υποψήφιο, στο οποίο καταγράφονται οι µονάδες βαθµολόγησής του µε τη σχετική αιτιολόγηση. Τελικές αξιολογικές µονάδες κάθε υποψηφίου για την κατηγορία «Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση» είναι ο µέσος όρος των µονάδων της βαθµολογίας των παρόντων µελών του Συµβουλίου. Ο µέσος όρος στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Τα έντυπα αξιολόγησης συγκεντρώνονται από τον πρόεδρο του Συµβουλίου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και φυλάσσονται σε φάκελο, ο οποίος µονογράφεται από τον πρόεδρο και τα µέλη του Συµβουλίου.

Τήρηση πρακτικών

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο γραµµατέας του Συµβουλίου έχει την ευθύνη τήρησης πρακτικών της διαδικασίας, τα οποία περιλαµβάνουν την προσέλευση των υποψηφίων µε τη σειρά και την ώρα που έχουν κληθεί, τα έντυπα µε την αιτιολογηµένη βαθµολογία των µελών και, τέλος, τη λήξη των εργασιών.  

Τι αλλάζει 
 
Οι φετινές κρίσεις - επιλογές των διευθυντών σχολικών µονάδων σε σχέση µε τις προηγούµενες (2006) διαφέρουν στα παρακάτω: 
  1. Στις φετινές κρίσεις οι µονάδες για την Επιστηµονική Παιδαγωγική Συγκρότηση φτάνουν µέχρι τις 24 ενώ το 2006 έφταναν έως 14.
  2. Αντίθετα, φέτος µειώνονται τα µόρια για την Υπηρεσιακή Κατάσταση - ∆ιδακτική και ∆ιοικητική Εµπειρία σε 14 από 24 που ήταν το 2006. 
  3. Μειώνεται επίσης η βαρύτητα της συνέντευξης (από 20 µονάδες το 2006 σε 15 µονάδες σήµερα). Ωστόσο στην πραγµατικότητα έχουµε αύξηση στη βαρύτητα της συνέντευξης καθώς φέτος τα µέλη των Υπηρεσιακών Συµβουλίων είναι 7, εκ των οποίων οι 5 είναι διορισµένοι και οι 2 αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, ενώ το 2006 οι διορισµένοι ήταν 3 και 2 οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. 
  4. Αυτό που αλλάζει είναι οι αρµοδιότητες του διευθυντή σχολικής µονάδας. Στο πλαίσιο της νέας δοµής, ο ρόλος του διευθυντή αναβαθµίζεται σε ένα είδος manager ενώ, αντίθετα, ο σύλλογοςδιδασκόντων υποβαθµίζεται. 

Καθορισµός τρόπου τήρησης πρακτικών συνεντεύξεων

Ο τρόπος τήρησης των πρακτικών και η διαδικασίατης συνέντευξης των υποψήφιωνστελεχών εκπαίδευσης θα έχει ως εξής:

  • Οι υποψήφιοι καλούνται σε συνέντευξη ενώπιον του Συµβουλίου Επιλογής.
  • Οι ηµεροµηνίες προσέλευσης των υποψηφίων ορίζονται από το οικείο Συµβούλιο Επιλογής.
  • Υποψήφιοι, οι οποίοι δηλώνουν κώλυµα προσέλευσης κατά την καθορισµένη γι’ αυτούς ηµεροµηνία, υποβάλλουν µέσω τηλεοµοιοτυπίας (fax) ή ηλεκτρονικού ταχυδροµείου (e-mail), αίτηµα αλλαγής ηµεροµηνίας προςτο οικείο Συµβούλιο Επιλογής. 
  • Το Συµβούλιο εξετάζει την αναγκαιότητα βάσει τηςτεκµηρίωσης του αιτήµατος του υποψηφίου και σε εξαιρετική περίπτωση δύναται να ορίζει νέα ηµεροµηνία προσέλευσης, αµέσως µετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συνεντεύξεων. Υποψήφιοι, οι οποίοι δεν προσέρχονται στη συνέντευξη, αποκλείονται από την επιλογή.

  Η διαδικασία της συνέντευξης περιλαµβάνει τρεις (3) φάσεις:
  1. Προετοιµασία του υποψηφίου πάνω σε ένα θέµα –µελέτη περίπτωσης.
  2. Εισήγηση µέλους του Συµβουλίου Επιλογής. 
  3. Παρουσίαση του θέµατος από τον υποψήφιο –ερωτήσεις Συµβουλίου.

Για τη διεξαγωγή της συνέντευξης καταρτίζεται τράπεζα θεµάτων – µελετών περίπτωσης στα οποία προετοιµάζονται οι υποψήφιοι πριν από τη διεξαγωγή της συνέντευξης. Για τον σκοπό αυτό συγκροτείται οµάδα εργασίας, έργο της οποίας είναι η επιλογή θεµάτων για την κατάρτιση πίνακα θεµάτων και η σφράγιση κάθε θέµατος σε ξεχωριστό φάκελο. Ο φάκελοςκάθε θέµατος - µελέτης περίπτωσης περιέχει δύο υποφακέλους που προορίζονται ένας για τον υποψήφιο και ένας για το Συµβούλιο.

Οι φάκελοι φυλάσσονται σε ειδικό χώρο, απ’ όπου κάθε ηµέρα συνέντευξης παραλαµβάνονται, κατά τυχαίο τρόπο, από τον πρόεδρο του οικείου Συµβουλίου Επιλογής προ της εισόδου στην αίθουσα συνεδριάσεων, ισάριθµοι των υποψηφίων φάκελοι.

Ο υποψήφιος προσέρχεται στην αίθουσα συνεδριάσεων του οικείου Συµβουλίου Επιλογής και επιλέγει έναν από τους σφραγισµένους φακέλους.

Ο γραµµατέας ανοίγει τον φάκελο ενώπιον τουΣυµβουλίου και του υποψηφίου και παραδίδει έναν υποφάκελο στον υποψήφιο και έναν στον πρόεδρο του Συµβουλίου.

Ο υποψήφιος αποχωρεί σε ειδικό χώρο προκειµένου να προετοιµαστεί επί του θέµατος - µελέτης περίπτωσης που επέλεξε.

Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Συµβουλίου ανοίγεται ο υποφάκελος και κάθε µέλος παραλαµβάνει αντίγραφο του θέµατος. Το µέλος του Συµβουλίου που είχε αναλάβει τη µελέτη του φακέλου του υποψηφίου παρουσιάζει την εισήγησή του για τον υποψήφιο.

Μετά το πέρας  του χρόνου που το Συµβούλιο Επιλογής ορίζει για την προετοιµασία του υποψηφίου, ο υποψήφιος προσέρχεται στην αίθουσα και παρουσιάζει την περίπτωση που µελέτησε εντός του χρόνου που ορίζει το Συµβούλιο Επιλογής.

Στη συνέχεια, µέλη του Συµβουλίου υποβάλλουν ερωτήσεις, µε σκοπό να µορφώσουν γνώµη για την προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης για την οποία κρίνεται.

Τέλος, ο πρόεδρος ανακοινώνει την κρίση του Συµβουλίου επί των γραπτών αντιρρήσεων που τυχόν είχε υποβάλει ο υποψήφιος µετά την κοινοποίηση σε αυτόν των αξιολογικών µονάδων, τις οποίες είχε συγκεντρώσει κατάµοριοδοτούµενο κριτήριο και συνολικά.

Μαγνητοφώνηση

Στην αίθουσα
συνεδριάσεων του Συµβουλίου εγκαθίσταται ψηφιακός εξοπλισµός µαγνητοφώνησης (µικρόφωνα - καταγραφικά) από την εταιρεία που έχει αναλάβει τη µαγνητοφώνηση της διαδικασίας της συνέντευξης.

Με την προσέλευση του υποψηφίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του οικείου Συµβουλίου Επιλογής για την παρουσίαση της περίπτωσης που µελέτησε και την προσφώνηση του ονόµατός του, τίθεται σε λειτουργία το σύστηµα µαγνητοφώνησης.

Η λειτουργία του συστήµατος διαρκεί µόνο για όσο ο υποψήφιος βρίσκεται στην αίθουσα και διακόπτεται µε το πέρας της συνέντευξης και πριν από την αποχώρηση του υποψηφίου.

Το προϊόν µαγνητοφώνησης παραδίδεται ως ηχητικό αρχείο από την προαναφερόµενη εταιρεία στον πρόεδρο του οικείου Συµβουλίου Επιλογής. 

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η "Κυρά των Μαρασίων" έφυγε


Η «Κυρά των Μαρασίων» Βασιλική Λαμπρίδου – Φωτάκη, απεβίωσε την 19 Ιουνίου 2011 σε ηλικία 107 ετών. Η γυναίκα σύμβολο των Ελλήνων ακριτών γεννήθηκε το 1904 στο Μεγάλο Ζαλούφι της Ανατολικής Θράκης. Το 2007 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την πολυετή προσφορά της στα στρατευμένα νιάτα. Το σπίτι της βρίσκεται στα 300 μέτρα από τα τουρκικά φυλάκια, με φυσικό σύνορο τον Έβρο, στο χωριό Μαράσια.



Για περίπου πενήντα χρόνια ήταν αυτή που ύψωνε καθημερινά την Ελληνική σημαία στην αυλή του σπιτιού της στο χωριό Μαράσια, μερικές εκατοντάδες μέτρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα.


Για την προσφορά της στην πατρίδα είχε τιμηθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Στρατό Ξηράς, την Ακαδημία Αθηνών και όλη την τοπική κοινωνία.




Κοιμήσου αγγελούδι!

Η μητέρα του παρακάτω εικονιζόμενου μικρού κοριτσιού είναι μια Πληροφορικός απ' το Ελσίνκι της Φινλανδίας. Ενόσω η κορούλα της κοιμάται του καλού καιρού, εκείνη δημιουργεί έναν ολότελα διαφορετικό κόσμο με οτιδήποτε μπορεί να βρει εύκαιρο!
 

Και κάπως έτσι έγιναν διάσημες οι δυο τους! Πραγματικά ασύλληπτη φαντασία και δημιουργικότητα! 

















Βαθμολογία Πανελληνίων κάτω από βάση - 2008 έως 2011



ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2011

Πήρε πτυχίο στα... 99


Πρόκειται για τον 99χρονο Leo Plass, από το Oregon, που αποφάσισε να επιστρέψει στις σπουδές του και να πάρει, έστω και καθυστερημένα, το πτυχίο του.
Με λίγους μόνο μήνες να τον χωρίζουν από τα εκατοστά του γενέθλια, έκανε το πιο ωραίο δώρο στον εαυτό του, δίνοντας του την ευκαιρία να αποφοιτήσει από το κολέγιο.

«Δεν ήθελα να αφήσω το κολέγιο, αλλά ο μισθός του δασκάλου ήταν 80 δολάρια και εμένα μου προσέφεραν 150 δολάρια. Ήταν λογικό να δεχθώ την προσφορά, μιλάμε για πολλά λεφτά εκείνη την εποχή», δηλώνει ο Plass.


Συμπληρώνει, ότι ποτέ δε φαντάστηκε, ότι θα γινόταν κάτι τέτοιο. Η ζωή του είχε πάρει διαφορετική τροπή και κάτι τέτοιο δεν ήταν στα σχέδια του. Όταν, όμως, με προτροπή του ανιψιού του έμαθε πως τα μαθήματα που είχε παρακολουθήσει τότε, αντιστοιχούσαν με αυτά του πτυχίου γενικών σπουδών, πήρε τη μεγάλη απόφαση και επέστρεψε στο East Oregon University.


«Μου πήρε 80 χρόνια για να το πετύχω», δήλωσε ενθουσιασμένος, λίγες ημέρες μετά την τελετή της επίσημης αποφοίτησής του από το πανεπιστήμιο. Ποζάρει χαμογελαστός στις φωτογραφίες, δείχνοντας ότι τα κατάφερε παρά το προχωρημένο της ηλικίας του. 

ΠΗΓΗ: ΖΟΥΓΚΛΑ