Ενημέρωση από τον Αιρετό (ΚΥΣΠΕ) Β. Παληγιάννη
Ολοκληρώθηκε σήμερα 09-01-2012 η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μια διαδικασία χρονοβόρα αφού διήρκησε σχεδόν δέκα (10) μήνες.
Η επιλογή Σχολικών Συμβούλων έγινε σίριαλ αφού αντί να προηγηθεί όλων των άλλων επιλογών στελεχών εκπαίδευσης, εντέλει πραγματοποιήθηκε μετά τις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων. Είναι αυτονόητο πως λόγοι πολιτικής σκοπιμότητας επέβαλαν την παραπάνω διαδικασία.
Το μελανότερο γεγονός στην επιλογή Σχολικών Συμβούλων αποτέλεσε ο αποκλεισμός υποψηφίων που ανέλαβαν καθήκοντα Διευθυντών Σχολείων και μάλιστα εν μέσω της διαδικασίας με βάση τροπολογία που κατατέθηκε το καλοκαίρι.
575 δάσκαλοι (ποσοστό μεγαλύτερο του 50 τοις εκατό των υποψηφίων) αξιόλογοι, με προσόντα και διάθεση προσφοράς υποχρεώθηκαν να θέσουν εαυτούς εκτός διαδικασίας. Οι σκοπιμότητες επικράτησαν της λογικής. Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των αποκλεισθέντων.
Από τους 563 δασκάλους, 153 νηπιαγωγούς και τους 77 υποψηφίους Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν τελικά στη διαδικασία υπέβαλαν ενστάσεις για τη μοριοδότηση 362 συνάδελφοι για 617 λόγους. Κυρίως οι ενστάσεις αφορούσαν το συγγραφικό έργο (203) και τους τίτλους σπουδών (91). Από τις παραπάνω ενστάσεις έγιναν δεκτές 215.
Ταυτόχρονα, υπήρξαν 30 αλλαγές στη μοριοδότηση υποψηφίων μετά από επανέλεγχο, 30 αλλαγές κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων καθώς επίσης και 5 αλλαγές μετά το πέρας των συνεντεύξεων.
Με βάση τις ενστάσεις και το Ν. 3848/2010, θέλω να επισημάνω τα εξής:
Α. Η συνάφεια των περιεχομένων των διδακτορικών και μεταπτυχιακών επιδέχεται πολλών ερμηνειών και κατ’ επέκταση αμφισβητήσεων. Εύλογες οι διαμαρτυρίες πολλών υποψηφίων.
Επίσης, είναι άδικο ένας διδακτορικός ή μεταπτυχιακός τίτλος που κρίνεται μη συναφής με τις Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκησης της Εκπαίδευσης να μη μοριοδοτείται αλλά όπως προβλέπεται από το Ν. 3848/10 να μοριοδοτείται με 3 μονάδες πτυχίο ΤΕΙ ή Πανεπιστημίου ανεξάρτητα από συνάφεια. Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των συναδέλφων, αλλά, δυστυχώς, αυτό προβλέπονταν από την κείμενη νομοθεσία.
Επίσης, είναι άδικο ένας διδακτορικός ή μεταπτυχιακός τίτλος που κρίνεται μη συναφής με τις Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκησης της Εκπαίδευσης να μη μοριοδοτείται αλλά όπως προβλέπεται από το Ν. 3848/10 να μοριοδοτείται με 3 μονάδες πτυχίο ΤΕΙ ή Πανεπιστημίου ανεξάρτητα από συνάφεια. Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των συναδέλφων, αλλά, δυστυχώς, αυτό προβλέπονταν από την κείμενη νομοθεσία.
Β. Η αξιολόγηση του συγγραφικού έργου έγινε με βάση τις προϋποθέσεις που προέβλεπε ο Ν.3848/10 και ανεξάρτητα από την ποιότητα του έργου. Κύριο ρόλο στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου έπαιξε η ποσότητα και όχι η ποιότητα.
Εύλογο να διαμαρτύρονται αυτοί που πίστευαν πως είχαν αξιόλογο και ποιοτικό συγγραφικό έργο.
Εύλογο να διαμαρτύρονται αυτοί που πίστευαν πως είχαν αξιόλογο και ποιοτικό συγγραφικό έργο.
Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν σε καλό κλίμα. Χωρίς αυτό, βεβαίως, να οφείλεται όπως ισχυρίζονται «κάποιοι» στη μαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων, αφού, κατά τη γνώμη μου, η μαγνητοφώνηση έγινε για το «θεαθήναι», για επικοινωνιακούς λόγους. Απόδειξη, ένα χρόνο μετά την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης η υπηρεσία σε αίτημά μου για χορήγηση των μαγνητοφωνημένων πρακτικών του παραπάνω Συμβουλίου Επιλογής απάντησε εγγράφως πως «δεν μπορεί επί του παρόντος να ικανοποιηθεί επειδή δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία της απομαγνητοφώνησης…»
Άραγε, πότε σκοπεύουν να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία; Την επόμενη δεκαετία; Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με τα μαγνητοφωνημένα πρακτικά του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων.
Οι συνεντεύξεις σε συνδυασμό με τα μοριοδοτούμενα κριτήρια έδωσαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε για άλλη μια φορά πως ο Κλάδος διαθέτει ένα αξιόλογο και αξιόμαχο δυναμικό. Διαθέτει εκπαιδευτικούς με πολλά επιστημονικά προσόντα και κυρίως με διάθεση προσφοράς και έργου. Σημειώνω ότι από το σύνολο των υποψηφίων 241 διέθεταν διδακτορικό τίτλο.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα κληθούν σε λίγες ημέρες να στηρίξουν επιστημονικά και παιδαγωγικά τον μαχόμενο εκπαιδευτικό στο δύσκολο έργο του. Η πολιτεία οφείλει να στηρίξει το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου και να τον αποδεσμεύσει από αξιολογήσεις που θα συνδέονται με τις μισθολογικές και βαθμολογικές εξελίξεις των εκπαιδευτικών.
Μετά την ολοκλήρωση της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, διάχυτη είναι η εντύπωση πως η πολιτική ηγεσία ήθελε τον πλήρη έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα τον πλήρη έλεγχο των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Η Δ.Ο.Ε. πρέπει με υπευθυνότητα, αφού λάβει υπόψη της την εμπειρία των επιλογών των τελευταίων δεκαετιών, να καταθέσει προτάσεις για αξιοκρατικές επιλογές στελεχών ώστε και οι θεσμοί να προστατεύονται και επιτέλους να σταματήσει το «ράβε – ξήλωνε» που συνδέεται με τις αλλαγές κυβερνήσεων.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου