Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ της σύσκεψης για συντονισμό των πιλοτικών σχολείων της Αττικής


Το Σάββατο 4/2/2012 πραγματοποιήθηκε στο 59ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών σύσκεψη συντονισμού των πιλοτικών σχολείων  Αττικής,  στην οποία συζητήθηκε η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων, οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, η στάση συμβούλων – επιμορφωτών καθώς και η σχέση της ομάδας έργου του Υπουργείου με τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Επίσης, διαμορφώθηκαν  προτάσεις για κοινές δράσεις που θα πραγματοποιηθούν το  επόμενο διάστημα. 

Στη σύσκεψη συμμετείχαν 60 εκπαιδευτικοί από 9 πιλοτικά σχολεία, 9ο Άνω Λιοσίων, 9ο Ασπροπύργου, 8οΑγ.Αναργύρων, 12ο Αιγάλεω, 70ο Αθηνών, 72ο Αθηνών, 59ο Αθηνών, 79ο Αθηνών, 5ο Ν.Φιλαδέλφειας,149ο Αθηνών, καθώς και εκπρόσωποι των αντίστοιχων συλλόγων Π.Ε.
Κοινές ήταν οι διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με:
1) Τους στόχους που επιδιώκει να εξυπηρετήσει το «Νέο Σχολείο».

Το υπουργείο στοχεύει στη δημιουργία ενός σχολείου προσαρμοσμένου στις βασικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ, της Λισσαβόνας και της Μπολόνια. Στο σχολείο αυτό ζητούμενο δεν είναι η συνολική ανάπτυξη  και μόρφωση των μαθητών και η κατάκτηση της γνώσης απ΄ αυτούς,  αλλά η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας σε μητρική και ξένη γλώσσα, στα μαθηματικά και στη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Κατακερματισμένες δεξιότητες αναγκαίες για την αγορά εργασίας και για το μοντέλο του ελαστικά εργαζόμενου, που θα στερείται σταθερής και μόνιμης εργασίας και θα είναι αξιοποιήσιμος και καταναλώσιμος από τον κάθε εργοδότη. Σ’ αυτό το σχολείο θεοποιείται το μέσο (διαδραστικός πίνακας, Η/Υ) και η διδακτική μεθοδολογία (project), ωσάν οι δύο αποκλειστικοί  παράγοντες που θα παίξουν   καταλυτικό ρόλο  στην  αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου. Την ίδια στιμγή αποσιωπάται η κατάλυση  της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, διότι οι απαιτήσεις ενός τέτοιου σχολείου συνδέονται με την αναγκαιότητα αυξημένης χρημαοδότησης που φυσικά δεν υπάρχει ενώ εμμέσως η κάλυψη των αναγκών αυτών μεταβιβάζεται ως ευθύνη στα ίδια τα σχολεία. Στο «Νέο Σχολείο» το βιβλίο θεωρείται πια περιττό εργαλείο καθώς ο κάθε δάσκαλος/α θα μπορεί να δημιουργεί ή δυστυχώς και να επιλέγει έτοιμα προγράμματα και σενάρια που θα προσφέρονται πλουσιοπάροχα  από χορηγούς, ενώ η αγωγή υγείας και η περιβαλλοντική αγωγή προκρίνονται  έναντι της λογοτεχνίας, της ιστορίας και εντέλει της κριτικής γνώσης.

2) Την εξάρτηση της χρηματοδότησης του Νέου Σχολείου από το ΕΣΠΑ.

Η απόφαση να εφαρμοστεί εσπευσμένα ο νέος τύπος σχολείου ελήφθη  αποκλειστικά και μόνο με στόχο την απορρόφηση κονδυλίων μέσω ΕΣΠΑ.Η χρηματοδότηση βέβαια δεν αφορά τα Νέα  Σχολεία και  τα χρήματα για άλλη μια φορά εξανεμίζονται σε επιτροπές και σε αμοιβές  επιμορφωτών που πραγματοποιούν τα περίφημα σεμινάρια. Τα δε χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των δράσεων βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία με τις διαδικασίες που ορίζει το ΕΣΠΑ αλλά σε απόλυτη αντίθεση με τους χρόνους που οι σχολικές δομές και το δυναμικό τους χρειάζοναι για να επεξεργαστούν, να συνδιαμορφώσουν και να ενσωματώσουν τελικά νέες λειτουργίες.

3) Την προσπάθεια εξασφάλισης επίφασης συναίνεσης των εκπαιδευτικών για το Νέο Σχολείο.

Το υπουργείο επιδιώκει διαμέσου της παρωδίας της πιλοτικής εφαρμογής και της συνακόλουθης αξιολόγησης της  να εξασφαλίσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών, έστω και με τη συμμετοχή τους στον ελάχιστο βαθμό, ώστε να νομιμοποιείται στην πλήρη εφαρμογή τού σχεδίου από τη νέα σχολική χρονιά. Για το λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δείξουν κάποιο ελάχιστο έργο που μπορεί να μην υπερβαίνει ακόμη και αυτό του ενός σχεδίου εργασίας. Αυτή η υποτυπώδης εφαρμογή θα κριθεί αρκετή για να χρησιμοποιηθεί αξιολογικά και να επικυρώσει την επιτυχία του σχεδιασμού της νέας εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο μπαμπούλας της  αξιολόγησης, που πλέον συνδέεται άμεσα και με απολύσεις σύμφωνα με τα νέα μέτρα, χρησιμοποιείται ως μέτρο πίεσης από κάποιους συμβούλους και διευθυντές προκειμένου να κάμψουν αντιδράσεις εκπαιδευτικών και συλλόγων διδασκόντων.

4) Την κοινή αίσθηση για το στήσιμο μιας εικονικής πιλοτικής εφαρμογής.

Το σύνολο των ενεργειών που μέχρι στιγμής έχουν οργανωθεί (επιμόρφωση, νέα προγράμματα σπουδών, διάχυση πληροφόρησης προς τους εκπαιδευτικούς, συνεργασία σχεδιαστών με τους μάχιμους δασκάλους, διαδικασίες ανατραφοδότητης και on going υποστήριξης κλπ) καταδυκνύει προχειρότητα στο σχεδιασμό, αδιαφορία ως προς το αποτέλεσμα αλλά και ως προς την εγκυρότητα της πιλοτικής εφαρμογής. Για μια ακόμη φορά χρήματα από το ΕΣΠΑ σπαταλώνται χωρίς ουδείς να ενδιαφέρεται για το πως τα όποια οφέλη θα φτάσουν στον τελικό αποδέκτη που είναι το ίδιο το ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Με βάση τα παραπάνω προτείνονται τα ακόλουθα :
1) Σαφής και καθολική άρνηση σε οποιοδήποτε ανάληψη δράσης που να σχετίζεται με το νέο σχολείο και που θα αποτελέσει το όχημα για προσχηματική αξιολόγηση και τελικά γενίκευση της εφαρμογής του προγράμματος από τη νέα χρονιά. Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνεται  οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις που να δηλώνουν την πλήρη αντίθεσή τους με το συγκεκριμένο σχεδιασμό αλλά και το περιεχόμενο του προτεινόμενου προγράμματος.

2) Έκδοση αποφάσεων των τοπικών συλλόγων εκπαιδευτικών που να στηρίζουν τους συναφέλφους/συναδέλφισσες των πιλοτικών σχολείων.  Η άρνηση του νέου σχολείου να γίνει υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών.

3) Επίδοση κειμένου προς τη ΔΟΕ που να απαιτεί από την ομοσπονδία να πάρει θέση, να καλύψει συνδικαλιστικά την άρνηση των συναδέλφων και να παλέψει για τη μη εφαρμογή του νέου σχολείου.

4) Αποστολή  γράμματος προς τους συναδέλφους των πιλοτικών σχολείων που να τους καλεί σε άρνηση εφαρμογής των προγραμμάτων του νέου σχολείου

5) Αποστολή γράμματος προς τους γονείς και πραγματοποίηση ενημερωτικών συγκεντρώσεων  σε κάθε σχολείο.

6) Σύσταση παιδαγωγικής ομάδας. Η δημιουργία παιδαγωγικής ομάδας που θα  αναπτύξει, θα επεξεργαστεί και θα προβάλλει τις θέσεις των συλλόγων για το ενιαίο 12χρονο σχολείο των όλων και των ίσων, της κριτικής γνώσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας, που δε θα αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως εμπόρευμα. Προσπάθεια ανοίγματος αυτής της ομάδας σε φορείς ή άτομα των  γραμμάτων, των τεχνών  και των επιστημών.
7) Δημιουργία επιτροπών ενημέρωσης των πιλοτικών σχολείων που δε μετείχαν στη σύσκεψη με στόχο τη δημιουργία ενός καθολικού μετώπου συσπείρωσης, συντονισμού και αντίστασης.
8)  Σύσκεψη με συλλόγους και ομοσπονδίες γονέων.
9) Πραγματοποίηση ημερίδας και συνέντευξης τύπου με θέμα τα πιλοτικά σχολεία και το νέο σχολείο.
Η επόμενη σύσκεψη συντονισμού των πιλοτικών σχολείων θα πραγματοποιηθεί εντός 20 ημερών.
ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ  ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΜΕ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΠΟΥ  ΣΤΕΡΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΕΙΘΗΝΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΘΥΠΟΤΑΓΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ! ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ!!!
Οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών που μετείχαν στη σύσκεψη.

Πηγή: Αλφαβήτα
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου