Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2014

«Με την καρδιά οδηγείται του ανθρώπου η καρδιά»

Καταπληκτική η συνέντευξη του συνάδελφου Νίκου Γκίλα, που υπηρετεί στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης στην Ελευθεροτυπία. Αληθινή, με χιούμορ, τραγική μαζί και συγκινητική, οι αλήθειες της ζωής μας.




«Υπέροχη η φετινή σχολική χρονιά! Ίσως σε ορισμένα σχολεία να λείπουν οι εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν το ωράριο των ειδικοτήτων, αλλά δεν πρέπει να είμαστε ανυπόμονοι. Εξάλλου, έχουν περάσει μόνο τέσσερις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σίγουρα στην πορεία η κατάσταση θα γίνει καλύτερη». Λόγια του εκπαιδευτικού Νίκου Γκίλα, που υπηρετεί στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης, διανύοντας τον εικοστό πρώτο χρόνο θητείας του στα σχολεία.

- Αντιμετωπίζετε προβλήματα;

«Δεν μπορούμε να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο. Για παράδειγμα, το δικό μας σχολείο χτίστηκε για να λειτουργήσει ως εξαθέσιο. Αυτό σημαίνει 6 τμήματα των 25 παιδιών, δηλαδή οι εγκαταστάσεις μας μπορούν να φιλοξενήσουν και να προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης σε 150 μαθητές. Προσωρινά όμως -για καμιά δεκαπενταριά χρόνια- λειτουργούν στις εγκαταστάσεις αυτές δύο 13θέσια σχολεία των 750 μαθητών, αλλά φροντίζουμε να γράφουμε μόνο τα κοντά και αδύνατα κι έτσι χωράμε όλοι μια χαρά».

- Χώρος αναξιοποίητος;

«Τα κεραμίδια».

- Διευρυμένο ωράριο;

«Φυσικά, αλλά αυτό δεν το επιλέξαμε εμείς, μας ανακοινώθηκε. Έτσι οι μαθητές φιλοξενούνται για σίτιση στην αίθουσα που, εκτός από προβολές, χρησιμοποιείται και ως αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών, χωρίς βέβαια να έχουμε Η/Υ, έχουμε όμως αποσπασμένο καθηγητή Πληροφορικής. Δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα... Σιγά σιγά όμως όλα θα γίνουν μια χαρά».

- Έχετε βιβλία;

«Δόξα τω Θεώ! Έχουμε από την αρχή όλα τα σχολικά βιβλία, και φυσικά λείπουν από αυτά συγγραφείς που δεν είχαν τίποτα να προσφέρουν στα παιδιά μας».

- Οπως;

«Απουσιάζουν οι: Καζαντζάκης, Παπαδιαμάντης, Καβάφης, Κόντογλου, Μυριβήλης, Κρυστάλλης, Καρκαβίτσας, Πολέμης, Κάλβος, Δροσίνης, Βιζυηνός, Σαμαράκης, Σικελιανός, Ψαθάς, Λουντέμης, Γκέτε, Μπρεχτ, Σέξπιρ, Αισχύλος, Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, Αριστοφάνης, Σοφοκλής, Ευριπίδης, Αίσωπος, Δημοτικά τραγούδια (Ακριτικά, Κλέφτικα, Ξενιτιάς, Παιδικά, Νανουρίσματα, Παραμύθια, Μύθοι), τα οποία κακώς υπήρχαν στα παλιά βιβλία και τώρα είμαστε μια χαρά. Έχουμε κείμενα από τους μικρούς εξερευνητές, τον Τεν-Τεν, αφίσες, αποκόμματα εφημερίδων, συνταγές μαγειρικής, το καταπληκτικό εγχειρίδιο λειτουργίας μιας καφετιέρας και άλλα σπουδαία κείμενα».

- Τι λείπει;


«Οροι και έννοιες όπως: Πατρίδα, Δημοκρατία, Ισότητα, Ελευθερία, Αλήθεια, Αυταπάρνηση, Θυσία, Αγώνας, Ιδανικά, Θάρρος, Χριστιανισμός-Θρησκεία, Αλληλεγγύη, τις συναντάμε πολύ σπάνια ή και καθόλου. Αυτό δεν συμβαίνει όμως με τους όρους: κατανάλωση, αφίσα, διαφήμιση, τηλεόραση, μηχανές, μαγικά, κατασκευές, συνταγές, οδηγίες χρήσης. Δόξα τω Θεώ! Είμαστε πολύ καλά».

- Διδακτικό προσωπικό;

«Στο σχολείο μας δεν υπάρχει διδακτικό προσωπικό. Υπάρχει προσωπικό. Και αυτό γιατί το έχει πάρει προσωπικά το θέμα να λειτουργήσει το σχολείο. Οι δάσκαλοι πριν και μετά τα μαθήματα καθαρίζουν την τάξη, λίγο τα θρανία, μαζεύουν τα σκουπίδια, μεταφέρουν τον εξοπλισμό, κλείνουν και ανοίγουν την κεντρική είσοδο, φτιάχνουν ό,τι χαλάει, κρεμάνε κουρτίνες, γενικά πιάνουν τα χέρια τους και είμαστε μια χαρά».

- Η «δουλειά» του δασκάλου;

«Η δουλειά του δεν είναι κουμπί που έπεσε στο πάτωμα και χάθηκε πίσω από τα έπιπλα. Φαίνεται ακόμα και στην άδεια από μαθητές αίθουσα. Φαίνεται στους τοίχους, στα τετράδια, στα βιβλία, στους μαθητές, στη συμπεριφορά τους, στην προσπάθειά τους, στη συνήθεια και τη σχολική ρουτίνα, στους προβληματισμούς, στα λόγια τους, στη σχολική ζωή. Θα αναφέρω τα λόγια του μεγάλου μας δασκάλου Χρίστου Τσολάκη: "Ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με την ικανότητα του δασκάλου. Η φύση του δασκάλου υπάρχει μέσα στην πλάση. Το θέμα είναι να την αφήσουμε να φανερωθεί. Σημαντικός όμως είναι αυτός που ξέρει το γνωστικό αντικείμενο, που αγαπάει τα παιδιά και που έχει παιδεία. Και το βασικότερο ξέρετε ποιο είναι για μένα; η αγάπη. Μόνο με την καρδιά οδηγείται του ανθρώπου η καρδιά"».

Πηγή:  http://www.enet.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου