Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Η σχολική επιτυχία της Νότιας Κορέας

Τα σχολεία της Νότιας Κορέας δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά από αυτά της Φινλανδίας, όμως τα αποτελέσματά τους στις εξετάσεις PISA είναι εξίσου εντυπωσιακά. Στην ανάγνωση καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση, στα μαθηματικά την τέταρτη και στην επιστήμη την έκτη! Πού οφείλει την επιτυχία του το εκπαιδευτικό τους σύστημα και τι κάνουν σωστά τα Κορεατόπουλα; 


Ήταν πάντα έτσι;
Ακριβώς όπως της Φινλανδίας, τα σχολεία της Νότιας Κορέας δεν ήταν παγκόσμιας κλάσης μέχρι αρκετά πρόσφατα. Στη δεκαετία του 1950, μετά τον πόλεμο της Κορέας, το 78% των Κορεατών ήταν αναλφάβητοι. Το 1970 το κατά κεφαλήν εισόδημα στη Νότια Κορέα ήταν 200 δολάρια. Και ακριβώς όπως στη Φινλανδία, η εκπαίδευση θεωρήθηκε ο καλύτερος τρόπος για να βγάλει τη χώρα τους από την οικονομική μιζέρια. Η εκπαίδευση στη Νότια Κορέα αναθεωρήθηκε και προσανατολίστηκε σε ένα σύστημα ίσων ευκαιριών που υπόσχεται να εκπαιδεύσει κάθε παιδί ισότιμα, ακριβώς όπως και η φινλανδική. Έστησαν ένα σύστημα λαχειοφόρων αγορών, έτσι ώστε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το πού ζουν ή πόσα χρήματα διαθέτουν, να έχουν πρόσβαση σε μια αξιόλογη στοιχειώδη εκπαίδευση, και πάλι ακριβώς όπως στη Φινλανδία. Αλλά εδώ είναι που τελειώνουν και οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο χώρες.

Πόσο μελετούν τα Κορεατόπουλα;
Αν οι Φινλανδοί μαθητές έχουν λίγη εργασία, σύντομες και ξεκούραστες ημέρες στο σχολείο και τόνους ελεύθερο χρόνο, στη Νότια Κορέα οι μαθητές σπουδάζουν ασταμάτητα! Στην πραγματικότητα, μελετούν περισσότερο από ό, τι τα παιδιά σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. Στη Νότια Κορέα, η εκπαίδευση είναι σε συνεχή δοκιμασία. Υπάρχει μια πολύ δύσκολη αξιολόγηση για να περάσει ο μαθητής στο γυμνάσιο και το κολέγιο και η πίεση για να πετύχουν σε αυτό το τεστ ξεκινά όταν τα παιδιά είναι τριών ή τεσσάρων ετών! Πολλοί άνθρωποι μπορεί να ισχυρίζονται ότι τα σχολεία της Νότιας Κορέας είναι εξοντωτικά, ότι η πίεση για τα παιδιά είναι πάρα πολύ μεγάλη και αυτό μάλλον είναι αλήθεια. Αλλά οι μαθητές τους είναι από τους καλύτερους στον κόσμο και μάλλον κάτι γίνεται τελικά εκεί.

 Η σημασία της εκπαίδευσης
Πολιτιστικά οι Νοτιοκορεάτες επενδύουν πολύ στην εκπαίδευση. Τα πάντα, από την κοινωνική τους θέση, μέχρι το σύντροφο που θα διαλέξουν να παντρευτούν ή την καριέρα που θα ακολουθήσουν καθορίζονται από το πού πήγαν στο κολέγιο. Και οι γονείς κρίνονται με βάση τα πανεπιστήμια που κατάφεραν να περάσουν τα παιδιά τους. Οπότε, είναι αυτονόητο ότι οι γονείς και οι μαθητές έχουν υψηλό κίνητρο, όταν πρόκειται για το σχολείο.

Γονείς και εκπαίδευση
Οι γονείς της Νότιας Κορέας δαπανούν περισσότερα για την εκπαίδευση (15% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος τους) από κάθε άλλο έθνος. Μερικοί γονείς διαθέτουν μέχρι και το 25% του εισοδήματός τους για εκπαίδευση, διδασκαλία και συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό. Και οι περισσότεροι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο επιπλέον μετά την κανονική σχολική ημέρα τους (σας θυμίζει κάτι;). Οι μαθητές της Νότιας Κορέας πηγαίνουν στο σχολείο από τις 9:00 έως τις 17:00 και στη συνέχεια πηγαίνουν στο Hagwons (ιδιωτικά σχολεία για επιπλέον μάθηση) από τις 17:00 μέχρι

τις 22:00 το βράδυ", δήλωσε ο Stacey Bremner, καθηγητής που δίδαξε στη Νότια Κορέα. "Αρχίζουν τις κατ’ οίκον εργασίες τους μόνο όταν γυρνούν στο σπίτι μετά τα επιπλέον μαθήματα."!

Η θέση των εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί στη Νότια Κορέα είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία των μαθητών. "Οι εκπαιδευτικοί της Κορέας δεν κάνουν απλώς τη δουλειά τους", δήλωσε η κα Bremner. "Είναι εξαιρετικά αφιερωμένοι στην εργασία τους. Εργάζονται πολύ σκληρά και κάνουν τεράστια προσπάθεια». Και η κοινωνία τους ανταμείβει για αυτό. Οι εκπαιδευτικοί στη Νότια Κορέα απολαμβάνουν υψηλή κοινωνική θέση, πληρώνονται πολύ καλά και έχουν μεγάλη εργασιακή ασφάλεια. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που η διδασκαλία είναι η κορυφαία επιλογή καριέρας για τους νέους της Κορέας αυτές τις μέρες. Αλλά δεν είναι εύκολο να γίνει κανείς εκπαιδευτικός.  Μόνο το 5% αυτών που επιθυμούν και ελπίζουν γίνονται τελικά δεκτοί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης δασκάλων δημοτικού σχολείου. Και μόλις πάρουν μια θέση διδασκαλίας, σπάνια την εγκαταλείπουν. Μόνο 1%  των δασκάλων αφήνει το πεδίο κάθε χρόνο.

Υπουργείο Παιδείας
Το Υπουργείο Παιδείας της Κορέας εργάζεται σκληρά για να είναι όλα τα σχολεία της χώρας κορυφαία. Το 2008, έκαναν αρκετές αλλαγές σε μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των παιδιών με υψηλές επιδόσεις σε αστικά σχολεία και χαμηλότερες επιδόσεις σε σχολεία της υπαίθρου. Πρόσφεραν οικονομική ενίσχυση σε όλους τους μαθητές γυμνασίου, επιδοτούμενους υπολογιστές, γεύματα και άνοιξαν περισσότερα σχολεία σε αγροτικές περιοχές για να γίνουν πιο προσιτά.

Αξιοποίηση τεχνολογίας
Η Νότια Κορέα πρωταγωνιστεί επίσης όσον αφορά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. Κάθε σχολείο στη Νότια Κορέα έχει internet υψηλής ταχύτητας. Έχουν επίσης ψηφιακά σχολικά βιβλία για να γίνεται η μάθηση πιο προσιτή, ειδικά στους μαθητές με χαμηλότερα εισόδημα. Μέχρι το τέλος του 2015, σχεδιάζουν να έχουν ψηφιοποιήσει τα πάντα και όλα τα σχολικά βιβλία να είναι προσβάσιμα σε όλα τα σχολεία τους από υπολογιστές, tablet ή τηλέφωνα. Το Υπουργείο Παιδείας έχει επίσης πρόσφατα δημιουργήσει ένα Cyber σύστημα εκμάθησης, ένα online πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τα παιδιά στο διάβασμα μετά το σχολείο.

Αξιολόγηση μαθητών
Σε αντίθεση με τη Φινλανδία, στα σχολεία της Νότιας Κορέας τα παιδιά αξιολογούνται πολλές φορές. Και τα τεστ τα λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη. Η ζωή στη χώρα ουσιαστικά σταματά κατά τη διάρκεια των ετήσιων εισαγωγικών εξετάσεων στα κολέγια. Τα γραφεία ανοίγουν αργότερα, τα αεροσκάφη δεν επιτρέπεται να πετούν πάνω από περιοχές που τα παιδιά δίνουν εξετάσεις και οι γονείς και οι παππούδες προσεύχονται όσοι ώρα τα παιδιά τους γράφουν. «Υπάρχει μεγάλη πίεση για τα παιδιά για τις εισαγωγικές εξετάσεις" είπε η κα Bremner. Το μέλλον τους εξαρτάται από αυτές.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου