Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του «ψηφιακού σχολείου», το οποίο ταυτίζεται απολύτως με το «νέο σχολείο» που προωθεί το υπουργείο Παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Στόχος μέσα στην επόμενη πενταετία (μέχρι το 2015) το ελληνικό σχολείο να έχει ενσωματώσει πλήρως τις νέες τεχνολογίες και να περάσει στην ψηφιακή εποχή της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πιστοποιητικό Γνώσεων
Το Πιστοποιητικό Γνώσεων στις νέες τεχνολογίες, που από του χρόνου το υπουργείο φιλοδοξεί να δίνει στους μαθητές της Γ' γυμνασίου, σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα εποχή, η οποία περιλαμβάνει και τις ευρύτερες προωθούμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα (νέο λύκειο, νέα αναλυτικά προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες κ.ά.)
Τα ηλεκτρονικά βιβλία όλων των τάξεων σε όλες τις βαθμίδες είναι ήδη έτοιμα. Τα ψηφιακά βοηθήματα για τους φετινούς υποψήφιους των πανελλαδικών, που ουσιαστικά είναι βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες, έχουν ήδη ξεκινήσει και προς το παρόν έχουν καλύψει την ύλη των μαθημάτων των Αρχαίων, της Φυσικής και της Βιολογίας.
Παράλληλα ετοιμάζεται όλο το πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις βαθμίδες, το οποίο θα εισαχθεί στην ίδια ψηφιακή πλατφόρμα που θα μπουν και τα ηλεκτρονικά βιβλία, ενώ είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα υποστήριξης με α) την ενίσχυση των υποδομών και β) την επιμόρφωση 103.000 εκπαιδευτικών που είναι περισσότεροι από τους μισούς οι οποίοι απασχολούνται στα σχολεία με σχετικά προγράμματα αλλά και μέσω ειδικής e-πλατφόρμας για την από απόσταση επιμόρφωσή τους.
Οπως ανακοινώθηκε από την υπουργό Παιδείας, που παρουσίασε το ψηφιακό σχολείο με τον πρωθυπουργό παρόντα στο λύκειο Μούδρου της Λήμνου, έχει αρχίσει ήδη η προμήθεια των σχολείων σε:
*Συστήματα διαδραστικής διδασκαλίας (διαδραστικοί πίνακες, data-projectors) αρχικά στη Β' γυμνασίου, δηλαδή στα 1.250 σχολεία που υπέβαλαν σχετικό αίτημα (μέχρι τέλος του χρόνου) και στη συνέχεια σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και τη Στ' δημοτικού. Ητοι, σε 1.190 γυμνάσια (60% του συνόλου) και 5.200 δημοτικά (85% του συνόλου). Σκοπός είναι του χρόνου όλα τα σχολεία, 20.000, να έχουν στις τάξεις τους τον νέο εξοπλισμό.
*Φορητό εργαστήριο Η/Υ (15 Η/Υ, 1 Wifi, 30USB memory sticks, ερμάριο τροχήλατο) για τα 800 ολοήμερα δημοτικά και όλα τα γυμνάσια.
*Εναν Η/Υ σε 400 σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές.
*Διευκόλυνση σε 1.300 σχολεία σε 57 δήμους να αποκτήσουν ευρυζωνική σύνδεση μέσω Μητροπολιτικών Αστικών Δικτύων (ΜΑΝ) οπτικών ινών.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο:
Δημιουργείται δημόσια διαθέσιμη ψηφιακή πλατφόρμα ανοικτού λογισμικού, με δυνατότητες ενεργού εμπλοκής των χρηστών με εργαλεία Web 2.0 στην οποία θα είναι ενσωματωμένα:
* Ολα τα βιβλία σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (animations, videos, υπερσυνδέσμους, κ.λπ.).
* Ψηφιακή υποστηρικτική διδασκαλία (βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες) για τα βασικά μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
* Σχέδια μαθημάτων για κάθε ενότητα όπου εντάσσονται οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία.
* Πρόσθετο ψηφιακό υλικό όπως φωτογραφίες, βίντεο, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοιχισμένο ανά ενότητα μαθημάτων από ψηφιακά αρχεία (ΕΡΤ, ΓΑΚ, βιβλιοθήκες, μουσεία κ.λπ.).
* Δυνατότητες τοπικής εκπαιδευτικής διαχείρισης της κάθε τάξης (ανταλλαγή εργασιών μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών, ανακοινώσεις, διαγωνίσματα, βαθμολογίες, απουσίες, κ.λπ.).
στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Στόχος μέσα στην επόμενη πενταετία (μέχρι το 2015) το ελληνικό σχολείο να έχει ενσωματώσει πλήρως τις νέες τεχνολογίες και να περάσει στην ψηφιακή εποχή της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πιστοποιητικό Γνώσεων
Το Πιστοποιητικό Γνώσεων στις νέες τεχνολογίες, που από του χρόνου το υπουργείο φιλοδοξεί να δίνει στους μαθητές της Γ' γυμνασίου, σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα εποχή, η οποία περιλαμβάνει και τις ευρύτερες προωθούμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα (νέο λύκειο, νέα αναλυτικά προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες κ.ά.)
Τα ηλεκτρονικά βιβλία όλων των τάξεων σε όλες τις βαθμίδες είναι ήδη έτοιμα. Τα ψηφιακά βοηθήματα για τους φετινούς υποψήφιους των πανελλαδικών, που ουσιαστικά είναι βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες, έχουν ήδη ξεκινήσει και προς το παρόν έχουν καλύψει την ύλη των μαθημάτων των Αρχαίων, της Φυσικής και της Βιολογίας.
Παράλληλα ετοιμάζεται όλο το πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις βαθμίδες, το οποίο θα εισαχθεί στην ίδια ψηφιακή πλατφόρμα που θα μπουν και τα ηλεκτρονικά βιβλία, ενώ είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα υποστήριξης με α) την ενίσχυση των υποδομών και β) την επιμόρφωση 103.000 εκπαιδευτικών που είναι περισσότεροι από τους μισούς οι οποίοι απασχολούνται στα σχολεία με σχετικά προγράμματα αλλά και μέσω ειδικής e-πλατφόρμας για την από απόσταση επιμόρφωσή τους.
Οπως ανακοινώθηκε από την υπουργό Παιδείας, που παρουσίασε το ψηφιακό σχολείο με τον πρωθυπουργό παρόντα στο λύκειο Μούδρου της Λήμνου, έχει αρχίσει ήδη η προμήθεια των σχολείων σε:
*Συστήματα διαδραστικής διδασκαλίας (διαδραστικοί πίνακες, data-projectors) αρχικά στη Β' γυμνασίου, δηλαδή στα 1.250 σχολεία που υπέβαλαν σχετικό αίτημα (μέχρι τέλος του χρόνου) και στη συνέχεια σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και τη Στ' δημοτικού. Ητοι, σε 1.190 γυμνάσια (60% του συνόλου) και 5.200 δημοτικά (85% του συνόλου). Σκοπός είναι του χρόνου όλα τα σχολεία, 20.000, να έχουν στις τάξεις τους τον νέο εξοπλισμό.
*Φορητό εργαστήριο Η/Υ (15 Η/Υ, 1 Wifi, 30USB memory sticks, ερμάριο τροχήλατο) για τα 800 ολοήμερα δημοτικά και όλα τα γυμνάσια.
*Εναν Η/Υ σε 400 σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές.
*Διευκόλυνση σε 1.300 σχολεία σε 57 δήμους να αποκτήσουν ευρυζωνική σύνδεση μέσω Μητροπολιτικών Αστικών Δικτύων (ΜΑΝ) οπτικών ινών.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο:
Δημιουργείται δημόσια διαθέσιμη ψηφιακή πλατφόρμα ανοικτού λογισμικού, με δυνατότητες ενεργού εμπλοκής των χρηστών με εργαλεία Web 2.0 στην οποία θα είναι ενσωματωμένα:
* Ολα τα βιβλία σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (animations, videos, υπερσυνδέσμους, κ.λπ.).
* Ψηφιακή υποστηρικτική διδασκαλία (βιντεοσκοπημένες πρότυπες διδασκαλίες) για τα βασικά μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
* Σχέδια μαθημάτων για κάθε ενότητα όπου εντάσσονται οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία.
* Πρόσθετο ψηφιακό υλικό όπως φωτογραφίες, βίντεο, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια αντιστοιχισμένο ανά ενότητα μαθημάτων από ψηφιακά αρχεία (ΕΡΤ, ΓΑΚ, βιβλιοθήκες, μουσεία κ.λπ.).
* Δυνατότητες τοπικής εκπαιδευτικής διαχείρισης της κάθε τάξης (ανταλλαγή εργασιών μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών, ανακοινώσεις, διαγωνίσματα, βαθμολογίες, απουσίες, κ.λπ.).
στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου