Με αφορμή τη "Συνδιάσκεψη για τη Διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για τα Αρχεία και τις Βιβλιοθήκες" η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών και οι όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκδοτών, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος των εκδοτών δεν εκλήθη να συμμετέχει, υπενθυμίζει τη "δραματική κατάσταση" που επικρατεί στο χώρο των σχολικών - ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών παρουσιάζοντας οικονομικά στοιχεία και αριθμούς που τη σκιαγραφούν ανάγλυφα.
Σύμφωνα με τους αριθμούς που παραθέτει η ΠΟΕΒ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε 6.078 νηπιαγωγεία και 5.368 Δημοτικά Σχολεία δεν λειτουργεί καμία βιβλιοθήκη. Αντιστοίχως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε 1.908 Γυμνάσια, 1.124 Λύκεια, 472 ΤΕΕ και 125 ΣΕΚ λειτουργούν 765 βιβλιοθήκες. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Κεντρικές Βιβλιοθήκες διαθέτουν 24 Πανεπιστήμια και 14 ΤΕΙ. Σ' αυτά δεν περιλαμβάνονται τα επιμέρους αναγνωστήρια και σπουδαστήρια τμημάτων.
Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία επισημαίνει ότι το αρχικό ποσό που επρόκειτο να διατεθεί για τη δημιουργία 1.000 νέων σχολικών βιβλιοθηκών (εκτός των πρώτων 499) μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ήταν 70.431.000 ευρώ. Απʼ αυτά (κατά τον εμπλουτισμό των επόμενων 266 βιβλιοθηκών) τιμολογήθηκαν μόνον 8.500.000 ευρώ συν τα έξοδα αποστολής και συσκευασίας 1.500.000 ευρώ. Συνολικά 10.000.000 ευρώ. "Χάθηκαν συνολικά 60.431.000 ευρώ" επισημαίνει η ΠΟΕΒ και αναρωτιέται: "Τι απέγιναν τα χρήματα αυτά; Απορροφήθηκαν αλλού;" τονίζοντας ότι "Κανείς ποτέ -ούτε πρωθυπουργός, ούτε υπουργός, ούτε άλλος αρμόδιος- δεν λογοδότησε για την τύχη του ποσού αυτού".
Η ΠΟΕΒ επισημαίνει παράλληλα ότι, σε αντίθεση με ολόκληρο τον προηγμένο κόσμο, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν "οι μοναδικές 'υποδοχές' για το ποιοτικό επιστημονικό, και όχι μόνο, βιβλίο" και ο Έλληνας εκδότης δεν βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον συνάδελφό του του εξωτερικού, ο οποίος "γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι θα διαθέσει την πρώτη έκδοση του βιβλίου του στις βιβλιοθήκες. Πού βρίσκονται οι αντίστοιχες υποδοχές στην ελληνική πραγματικότητα;".
Καυτηριάζουν για μια ακόμα φορά το "ένα και μοναδικό βιβλίο, μια και μοναδική άποψη που διδάσκεται στα σχολεία και την παρέχουμε δωρεάν" και επίσης ότι "η έρευνα απουσιάζει από τα σχολεία και φυτοζωεί στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα". Τονίζει ότι "οφείλουμε να διαμορφώσουμε αντίληψη και πολιτική για το βιβλίο και τις σχολικές βιβλιοθήκες", διαφορετικά "οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε πνευματική αναπηρία".
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σύμφωνα με τους αριθμούς που παραθέτει η ΠΟΕΒ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε 6.078 νηπιαγωγεία και 5.368 Δημοτικά Σχολεία δεν λειτουργεί καμία βιβλιοθήκη. Αντιστοίχως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε 1.908 Γυμνάσια, 1.124 Λύκεια, 472 ΤΕΕ και 125 ΣΕΚ λειτουργούν 765 βιβλιοθήκες. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Κεντρικές Βιβλιοθήκες διαθέτουν 24 Πανεπιστήμια και 14 ΤΕΙ. Σ' αυτά δεν περιλαμβάνονται τα επιμέρους αναγνωστήρια και σπουδαστήρια τμημάτων.
Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία επισημαίνει ότι το αρχικό ποσό που επρόκειτο να διατεθεί για τη δημιουργία 1.000 νέων σχολικών βιβλιοθηκών (εκτός των πρώτων 499) μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ήταν 70.431.000 ευρώ. Απʼ αυτά (κατά τον εμπλουτισμό των επόμενων 266 βιβλιοθηκών) τιμολογήθηκαν μόνον 8.500.000 ευρώ συν τα έξοδα αποστολής και συσκευασίας 1.500.000 ευρώ. Συνολικά 10.000.000 ευρώ. "Χάθηκαν συνολικά 60.431.000 ευρώ" επισημαίνει η ΠΟΕΒ και αναρωτιέται: "Τι απέγιναν τα χρήματα αυτά; Απορροφήθηκαν αλλού;" τονίζοντας ότι "Κανείς ποτέ -ούτε πρωθυπουργός, ούτε υπουργός, ούτε άλλος αρμόδιος- δεν λογοδότησε για την τύχη του ποσού αυτού".
Η ΠΟΕΒ επισημαίνει παράλληλα ότι, σε αντίθεση με ολόκληρο τον προηγμένο κόσμο, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν "οι μοναδικές 'υποδοχές' για το ποιοτικό επιστημονικό, και όχι μόνο, βιβλίο" και ο Έλληνας εκδότης δεν βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον συνάδελφό του του εξωτερικού, ο οποίος "γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι θα διαθέσει την πρώτη έκδοση του βιβλίου του στις βιβλιοθήκες. Πού βρίσκονται οι αντίστοιχες υποδοχές στην ελληνική πραγματικότητα;".
Καυτηριάζουν για μια ακόμα φορά το "ένα και μοναδικό βιβλίο, μια και μοναδική άποψη που διδάσκεται στα σχολεία και την παρέχουμε δωρεάν" και επίσης ότι "η έρευνα απουσιάζει από τα σχολεία και φυτοζωεί στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα". Τονίζει ότι "οφείλουμε να διαμορφώσουμε αντίληψη και πολιτική για το βιβλίο και τις σχολικές βιβλιοθήκες", διαφορετικά "οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε πνευματική αναπηρία".
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου