Ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας στην ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης (www.opengov.gr) με θέμα: «Πρώτα ο Μαθητής» – «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο.
Η προτεινόμενη δομή του συστήματος διοίκησης τοποθετεί στο κέντρο τη Σχολική Μονάδα σαν το βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού συστήματος και διαρθρώνεται ως ακολούθως:
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και τις 15/04/2011.
Ακουλουθεί μέρος του κειμένου της διαβούλευσης:
Το σημερινό σύστημα της Περιφερειακής Διοίκησης διαρθρώνεται σε πέντε επίπεδα: Σχολική Μονάδα, Γραφεία Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις ( επίπεδο Νομού), Περιφερειακές Δ/νσεις, Κεντρική Υπηρεσία(Υπουργείο) με πολλές διάσπαρτες δομές (16.000 Σχολικές Μονάδες, 116 Δ/νσεις εκπαίδευσης, 363 Γραφεία εκπαίδευσης, Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Γραφεία Επαγγελματικής εκπαίδευσης, 58 Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, 58 ΚΕΔΔΥ, 79 Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, 800 Σχολικοί Σύμβουλοι, 200.000 εκπαιδευτικοί).
Η προτεινόμενη δομή του συστήματος διοίκησης τοποθετεί στο κέντρο τη Σχολική Μονάδα σαν το βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού συστήματος και διαρθρώνεται ως ακολούθως:
- Ενισχυμένη Σχολική Μονάδα με αναβαθμισμένες τις αρμοδιότητες και το ρόλο του Διευθυντή, ανοιχτή στην τοπική κοινωνία, ώστε το σχολείο να αποτελέσει φορέα γόνιμης υποδοχής και συνδιαμόρφωσης της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής και κέντρο γνώσης, πολιτισμού και δια – βίου εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή έχουν δρομολογηθεί σειρά πρωτοβουλιών που εξασφαλίζουν ισχυρές συνέργειες.
- Η δημιουργία της καρτέλας του Σχολείου για την πλήρη αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών (κτίρια, εξοπλισμοί, εργαστήρια).
- Ο σχεδιασμός του σχολικού χάρτη κατά Δήμο, που θα αποτελέσει τη βάση για μια δυναμική σχέση ανάμεσα στην τοπική κοινωνία, την Τ.Α και το σχολείο ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος Σχολείου, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Η δημιουργία Ενότητας Σχολείων για κοινή διοικητική υποστήριξη (σε περιπτώσεις μικρών σχολικών μονάδων) και κοινή εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων.
- Ο περιορισμός των επιπέδων της διοίκησης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Σχολική Μονάδα ή στην Ομάδα Σχολείων.
- Διεύθυνση της Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας (Νομός). Στο επίπεδο αυτό δημιουργείται μια νέα, ενιαία Δ/νση που θα κατευθύνει, θα παρακολουθεί, θα συντονίζει και θα εποπτεύει όλες τις δομές του συστήματος παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στο επίπεδο της οποίας ενοποιούνται η επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ενοποιημένα αντιμετωπίζονται και τα εκπαιδευτικά θέματα των δύο βαθμίδων και ο σχεδιασμός των δράσεων για ειδικά εκπαιδευτικά θέματα (ειδική αγωγή, φυσική αγωγή, κοινοτόμες δράσεις, επαγγελματικό προσανατολισμό κλπ).
- Κεντρική Υπηρεσία με ενισχυμένο τον επιτελικό, σχεδιαστικό και εποπτικό της ρόλο, και με παράλληλη αποκέντρωση εκτελεστικών αρμοδιοτήτων της. Στην κατεύθυνση αυτή προωθείται η αναμόρφωση του Οργανισμού της Κεντρικής Υπηρεσίας που θα βασίζεται, αλλά και θα υποστηρίζει τις αλλαγές σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και γενικά στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου