Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Τα στοιχεία απόδοσης των Δ.Ο.Υ στο Διαδίκτυο

Tο Υπουργείο Οικονομικών ανάρτησε στο διαδίκτυο ιστοσελίδες με αναλυτικά στοιχεία της απόδοσης των Δ.Ο.Υ στο χειρισμό υποθέσεων που τους έχουν ανατεθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου.

Τα στοιχεία αυτά είναι διαθέσιμα εδώ:
http://www.gsis.gr/doyaudit/ και θα ενημερώνονται τακτικά.  Οι υποθέσεις που αναφέρονται, αφορούν σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που έχουν εντοπιστεί μέσω διασταυρώσεων παραβατικής φορολογικής συμπεριφοράς και άλλων στοχευμένων δράσεων.

Η ανάρτηση των στοιχείων προάγει τη διαφάνεια στη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, επειδή επιτρέπει στους φορολογούμενους πολίτες να ενημερώνονται άμεσα για τον αριθμό των διασταυρώσεων και άλλων ενεργειών καταπολέμησης της φοροδιαφυγής που εξετάζονται από το Υπουργείο Οικονομικών και τις Υπηρεσίες του, την αποδοτικότητα της κάθε Υπηρεσίας στο χειρισμό υποθέσεων, καθώς και τη λεπτομερή πορεία των αντίστοιχων εσόδων ανά ημέρα.


Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία απόδοσης των Δ.Ο.Υ εδώ:
http://www.gsis.gr/doyaudit/ .

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

"Η θεία απ' το Σικάγο" - 10ο Γυμνάσιο Πατρών

 
Η θεατρική ομάδα του 10ου Γυμνασίου Πατρών διασκεδάζει ανεβάζοντας ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ συγκρίνοντας παράλληλα την εποχή μας με την εποχή εκείνη.

"Η ΘΕΙΑ ΑΠ' ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ"
 
Η παράσταση θα δοθεί την Παρασκευή 3 Ιουνίου, στις 8.15 το βράδυ, στο αμφιθέατρο του 10ου Γυμνασίου, Ευβοίας-Ετεοκλέους 33.
 
Την ευθύνη της σκηνοθεσίας έχουν οι καθηγητές
Μαρία Μητροπούλου και Παναγιώτης Χαλούλος.
 
 
Στους φωτισμούς και στον έλεγχο των ηχητικών της παράστασης ο Σπύρος Αντωνιάδης.
 
Στον έλεγχο της προβολής η Φωτεινή Σακελλαροπούλου.
 
Το λεωφορείο για το σκηνικό κατασκευάστηκε με ευθύνη-επίβλεψη της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών Χρύσας Στεφανίδη από ομάδα μαθητών: 

Κωνσταντινοπούλου Φωτεινή - Κόρδας Ανδρέας - Κορφιάτη Πέγκυ - Αναστασοπούλου Θοδώρα - Θεοδωρακοπούλου Ευδοκία

<< Θάλασσα αλμύρα ανάσα μου εσύ…>> - 46ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας




Ο σύλλογος Διδασκόντων του 46ου Δημοτικού σχολείου 
σε συνεργασία με το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σας προσκαλούν 
στην εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς
με θέμα:
     
<< Θάλασσα αλμύρα ανάσα μου εσύ…>>

που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του σχολείου
     την Πέμπτη 9 Ιουνίου2011 και ώρα 8:30μ.μ.

        
Η παρουσία σας θα είναι τιμή μας.
 
 

14ο Διεθνές Συνέδριο


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΔ΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

 
ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θέμα:
«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ:
ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ»

Χώρος Διεξαγωγής: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,

1-3 Δεκεμβρίου 2011

Ιστοσελίδες: www.pee.gr  και  www.uom.gr

 

Αποφασίσαμε στα γρήγορα και διατάζουμε...

Αγαπητοί φίλοι,

Με μία απίθανη απόφαση του Υπουργείου από τη νέα σχολική χρονιά καταργείται η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας για την Ε' και Στ' Δημοτικού.

Προφανώς για λόγους οικονομίας το Υπουργείο ζητεί από τα σχολεία να ζητήσουν τη διδασκαλία μίας γλώσσας πέραν της Αγγλικής (Γερμανικά ή Γαλλικά). Και διερωτώμαι:

- Πόση οικονομία επιτέλους θα γίνει με αυτό το μέτρο; Πόσοι καθηγητές λιγότεροι θα προσληφθούν (ως αναληρωτές) και πόσο θα πληρώνονταν;

- Τα παιδιά της Ε' τάξης που άρχισαν φέτος π.χ. Γαλλικά και του χρόνου θα κάνουν με το ζόρι Γερμανικά, δεν θα έχουν χάσει μία χρονιά;

- Έγινε αξιολόγηση της εισαγωγής της 2ης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο; Εξυπηρετούσε η επιλογή και για πιο λόγο υπήρχε;

- Ποιος φοβερός εγκέφαλος σκέφτηκε την ακόλουθη οδηγία;

"Η αξιολόγηση των  μαθητών της Στ΄ τάξης που είχαν διδαχθεί στην Ε΄ τάξη το σχολικό έτος 2010-2011 2η ξένη γλώσσα διαφορετική από αυτήν που θα επιλεγεί, μπορούν εφόσον το δηλώσουν οι γονείς και κηδεμόνες τους, να μην αξιολογηθούν, αλλά υποχρεωτικά θα παρακολουθούν τη διδασκαλία του μαθήματος".

Φαντάζεστε τι σημαίνει αυτή η οδηγία για τη συνοχή της τάξης;;;

Μπράβο και πάλι μπράβο! Διαλύστε τα όλα! Μην μείνει τίποτα!

γ. παν.

Το Δημ. Σχολείο Ρίου παρουσιάζει




Θεάτρο από το Σύλλογό μας



Υπεράριθμοι Αχαΐας

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του Τ. Σταυρογιαννόπουλου, αιρετού ΠΥΣΠΕ Αχαΐας, το ΠΥΣΠΕ στην τελευταία του συνεδρίαση χαρακτήρισε ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κατά σχολική μονάδα.

Συγκεκριμένα κρίθηκαν υπεράριθμοι 58 Δάσκαλοι, 1 Νηπιαγωγός, 2 Φυσικής Αγωγής και 3 Αγγλικής Γλώσσας. Οι συνάδελφοι που έμειναν υπεράριθμοι, έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας από τα οργανικά κενά, που έχει κοινοποιήσει στα σχολεία η Διεύθυνση Π.Ε. Εφόσον υπάρχουν κενά στην ίδια ομάδα, δεν μπορεί κάποιος να τοποθετηθεί σε όμορη.

Οι οργανικές θέσεις ωστόσο, που χάθηκαν, είναι περισσότερες, γιατί σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξαν συμψηφισμοί υπεράριθμων με συνταξιοδοτήσεις.

Επίσης, κάποιοι συνάδελφοι, που υπηρετούσαν σε σχολεία που συγχωνεύτηκαν, αναγκάστηκαν να παραμείνουν οργανικά στο νέο σχολείο, χωρίς τη θέλησή τους, γιατί μετά τη συγχώνευση δεν προέκυψε υπεραριθμία.

Πίνακας υπεράριθμων ΕΔΩ
Οργανικά κενά Αχαΐας ΕΔΩ.
Δήλωση τοποθέτησης μετά από υπεραριθμία ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μεταθέσεις τοποθετήσεις στο Νομό Αχαΐας

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του Δ. Ελευθεριώτη, αιρετού ΠΥΣΠΕ Αχαΐα μετά τις δηλώσεις των οργανικά υπεραρίθμων από την Τρίτη 31 Μαΐου μέχρι και την Πέμπτη 9 Ιουνίου, ακολουθούν οι μεταθέσεις-τοποθετήσεις των υπόλοιπων εκπ/κών. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων θα γίνει ( σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Π.Υ.Σ.Π.Ε Αχαΐας ) την Παρασκευή 10 Ιουνίου.

Οι δηλώσεις για μεταθέσεις - τοποθετήσεις των υπόλοιπων εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν από την Τρίτη 14 Ιουνίου μέχρι και τη Δευτέρα 20 Ιουνίου. H δήλωση τοποθέτησης-μετάθεσης μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι και είκοσι (20) Σχολικές Μονάδες.

Οι τοποθετήσεις   γίνονται βάσει μορίων. Τα μόρια προκύπτουν από τη συνολική υπηρεσία,  την οικογενειακή κατάσταση, τις συνθήκες διαβίωσης στις έδρες σχολείων (Μ.Σ.Δ.), τη συνυπηρέτηση και την εντοπιότητα. Προηγούνται οι συνάδελφοι που αποδεδειγμένα (με βεβαίωση Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής) έχουν σοβαρούς λόγους υγείας οι ίδιοι ή τα παιδιά τους (Π.Δ 50/96).

Η πρώτη προτίμηση στις τοποθετήσεις στο ΠΥΣΠΕ ΔΕΝ μοριοδοτείται. Οι μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση γίνονται όπως και στη Γενική Αγωγή.( σύμφωνα με το σύνολο των μορίων τους) Στη Διάθεση του ΠΥΣΠΕ μένει κάποιος συνάδελφος ο οποίος μετά και από τις δύο (2) πρώτες φάσεις τοποθετήσεων δεν πιάνει κάποιο σχολείο ή νηπιαγωγείο. Αν στην περίπτωση αυτή οι συνάδελφοι είναι πιο λίγοι και οι σχολικές μονάδες περισσότερες, τοποθετούνται οι συνάδελφοι υποχρεωτικά στις θέσεις αυτές. Αν τα σχολεία ή τα νηπιαγωγεία είναι λιγότερα και οι συνάδελφοι περισσότεροι, τότε παραμένουν στη Διάθεση.

Υποχρεωτικά τοποθετούνται οι έχοντες τις λιγότερες μονάδες τοποθέτησης στα σχολεία με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης.
                 
          Μεταθέσεις  Ν. 3848/2010
1)      Με βάση το άρθρο 4 ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη σχολική μονάδα της πρώτης τοποθέτησης μετά το διορισμό δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών (3) ετών.
2)      Με βάση το άρθρο 30 προϋπόθεση για μετάθεση είναι η πραγματική υπηρεσία δύο (2) ετών στην οργανική θέση. Η διάταξη αυτή αφορά τους εκπαιδευτικούς που υπέβαλαν αίτηση (Νοέμβριο 2010) για το σχολικό έτος 2011-2012 και μετά.
3)      Με βάση το άρθρο 30, οι μονάδες μετάθεσης από τη συνολική υπηρεσία προσδιορίζονται με συντελεστή 2½ (δυόμισι) για κάθε έτος υπηρεσίας από 2 (δύο) που προβλέπονταν στο Π.Δ. 50/1996. Και οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα  ορίζονται σε τέσσερις (4) από 2 (δύο) ..

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

161 καινούρια σχολεία ΕΑΕΠ



Με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, προστίθενται 161 Δημοτικά Σχολεία ΕΑΕΠ, στα ήδη υπάρχοντα 800, που λειτούργησαν τη σχολική χρονιά 2010-2011, σύνολο 961. . Στα επιπλέον σχολεία συμπεριλαμβάνονται και όσα νέα 12θέσια Δημοτικά πρόεκυψαν από τις συνενώσεις και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εθελοντικό Πρόγραμμα Επαναχρησιμοποίησης Σχολικών Βιβλίων 6 Ιουνίου: Οι μαθητές δίνουν νέα ζωή στα σχολικά τους βιβλία


Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, με επιστολή της στα σχολεία, καλεί μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να συμμετάσχουν ενεργά στο Εθελοντικό Πρόγραμμα Επαναχρησιμοποίησης των Σχολικών Βιβλίων, επιστρέφοντας τα βιβλία τους, τη Δευτέρα 06/05/2011, στα σχολεία. 

Η δράση αποτελεί πανελλήνια προσπάθεια με στόχο την ανάπτυξη στάσης σεβασμού για το δημόσιο αγαθό, αλλά και για την περιβαλλοντική, χρηστική και συναισθηματική αξία του βιβλίου. 

 Όσα βιβλία έχουν διατηρηθεί σε καλή κατάσταση θα μοιραστούν στους νέους μαθητές το Σεπτέμβριο 2011, ενώ τα υπόλοιπα θα δοθούν για ανακύκλωση.   

Το τελευταίο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου 2011 τα σχολεία με το μεγαλύτερο αριθμό επιστροφών βιβλίων θα βραβευθούν με παροχή εκπαιδευτικού υλικού από το ΟΕΔΒ. Θα βραβευθεί, επίσης, το σχολείο που θα δημιουργήσει την καλύτερη αφίσα προώθησης του Προγράμματος, η οποία θα ανατυπωθεί και θα σταλεί σε όλα τα σχολεία.    

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πρόσκληση στην σχολική εκδήλωση του 20ού Δημοτικού σχολείου Αρόης

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 20 Δημοτικού σχολείου Αρόης σε συνεργασία και στήριξη από το 20 Δημοτικό σχολείο διοργανώνουν εκδήλωση για το τέλος της σχολικής χρονιάς.



Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Λαϊκό Θέατρο Πάτρας στις 4/6/2011, και ώρα 7.30.


Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει χορογραφίες από την ομάδα χορού και το θεατρικό "Κούλης ο Ποντικούλης" από την ομάδα θεατρικού παιχνιδιού του Δημοτικού.
  
Σας περιμένουμε όλους εκεί και σας υποσχόμαστε μια πραγματικά μαγική βραδιά!


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011

«Κ α ι τ η ν Χ ι ο ν ά τ η … τ η ν έ φ α γ α ν ο ι 7 », θεατρική παράσταση



Στις 2 & 3 Ιουνίου 2011 και ώρα  20:30 θα δοθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι. Πάτρας Θεατρική Παράσταση με τίτλο


«Κ α ι τ η ν Χ ι ο ν ά τ η … τ η ν έ φ α γ α ν ο ι 7 »


με πρωταγωνιστές την θεατρική ομάδα των σπουδαστών του Τ.Ε.Ι Πάτρας.


Η διασκευή είναι του σπουδαστή Ευάγγελου Κουφάκου,  βασισμένο στο παραμύθι «Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι» των Αδελφών Γκριμ. «Πόσο αληθινή μπορεί να είναι μια πριγκίπισσα και πόσο αληθινός ο ερωτάς της;  Κατά πόσο τα παραμύθια ανήκουν στα παιδιά και κατά πόσο στους μεγάλους;  Η κλασική ιστορία της χιονάτης από μια πιο σκοτεινή πλευρά, μέσα από το σωματικό θέατρο,  που δίνει την ευκαιρία στα συναισθήματα και στα λόγια να γίνουν κίνηση.»


«Έχουν κάτι μαγικό οι πρώτες λέξεις μίας ιστορίας δεν ξέρεις ποτέ που θα σε οδηγήσουν…» Μία Πριγκίπισσα στα Χέρια μιας μάγισσας μητριάς, μισεί τον εαυτό της στο ποτάμι καθημερινά… ένας έρωτας χαμένος, με παράξενες επισκέψεις την οδηγεί σε πλάσματα μαγικά, που κεντάνε συναισθήματα και τα φυσάνε στις καρδιές των ανθρώπων… πολλές φορές όμως η μαγεία είναι κομμάτι των αχανών σκέψεων του ανθρώπου και απλά ζουν εκεί με την ελπίδα να γίνουν πραγματικότητα… αλλά καμιά φορά οι σκέψεις μπορούν να μας “φάνε”.


Πρωταγωνιστούν:  οι Γρίβα Σόνια,  Θεοδωροπούλου Ιωάννα,  Ιππειώτη Νατάσα,  Καούνη Νεφέλη,  Καουρή Μαρία,  Καραογλάνη Ελένη,  Κουφάκος Βαγγέλης,  Λαμπράκη Μάρα,  Λεφέβρ Μαρίνα,   Μάνη Φρόσω,  Τσάγγουρη Δήμητρα,  Ψυλλάκης Σταύρος, Δημοπούλου ζωή,  Γιανούλου Βασιλική, 
Βασιλακοπούλου Βέρα,  Χρυσόπουλος Τάσος,  Καραγκούνης Αλέξανδρος, Γκουγιάννου-Ζιάκα Πελαγία,  Γεροντάκη Φλώρα,  Κατσίκας Θοδωρής, Άσημακοπούλου Βούλα,  Κοτσίφη Αντωνία,  Κουμαντατάκη Χριστίνα, Παπαδάτου Αγγελίνα,   Τζόρτζου Ελένη, Μάργαρης Θοδωρής,  Αλεξόπουλος Αλέξης,  Μωραΐτη Μαίρη.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο χορός στον Ελληνικό Κινηματογράφο



Την 1 Ιουνίου 2011 και ώρα 20:30 θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Τ.Ε.Ι. Πάτρας Χορευτική Παράσταση με τίτλο
«Ο Χ ο ρ ό ς σ τ ο ν Ε λ λ η ν ι κ ό Κ ι ν η μ α τ ο γ ρ ά φ ο ς».


Στα πλαίσια ενός ανοιχτού διαύλου επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και με την τοπική κοινωνία,  η ομάδα χορού των εργαζομένων &  σπουδαστών του Τ.Ε.Ι.  Πάτρας,   σε συνεργασία με την χορευτική ομάδα των Διδασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας,  αυτή τη χρονιά θα επικοινωνήσει την διάθεση και την δημιουργικότητά της,  σε μια προσπάθεια να συμπαρασύρει τον θεατή στο κέφι και την ανεμελιά περασμένων εποχών. Θεατές και χορευτές θα ταξιδέψουν στην μαγεία του παλαιού ελληνικού
κινηματογράφου.


Διδασκαλία χορών: Κ. Σουλτανάς Καθ. Φυσικής Αγωγής.
Αφήγηση – Επιμέλεια κειμένων: Ε. Καμπέρου
Ήχος: Βαγγέλης Πετράκης
Φωτισμός: Βαγγέλης Πετράκης, Μαρίνα Λεφέβρ. 
Έκτακτη συμμετοχή: Θεατρική Ομάδα σπουδαστών Τ.Ε.Ι.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 28 Μαΐου 2011

Έκθεση κόμικς στο Δημοτικό σχολείο Βραχναιίκων ,Πάτρα

Μόνο το Σάββατο  28 Μαΐου  απο  6 μμ μέχρι  9 μμ.


Στα πλαίσια του ετήσιου bazzar που διοργανώνει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου  και  Νηπιαγωγείου Βραχναιικων θα γίνει έκθεση από σπάνια εξώφυλλα κόμικς και περιοδικών ,προσφορά του http://www.mycomics.gr/ ,με την συνεργασία του Συλλεκτικού παζαριού.
 
Θα αναρτηθούν πάνω από 70 μοναδικά εξώφυλλα και θα δώσουν την ευκαιρία να θυμηθούν οι μεγάλοι και να μάθουν οι μικροί.

 
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης  θα γράψουν  έκθεση με  τις εντυπώσεις τους  και θα κερδίσουν  βιβλία και κόμικς .
Την εκδήλωση της έκθεσης υποστήριξε ηθικά και υλικά και ο Δ/ντης του σχολείου κ. Ανδρέας Μπαγιώργος.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η Ε.Ε. σχετικά με το γραμματισμό των πολιτών της


Σε προτεραιότητα θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) το θέμα του γραμματισμού στις χώρες-μέλη της και της ανόδου του μορφωτικού επιπέδου των πολιτών της, καθώς σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και γενικευμένης ανασφάλειας, ανακαλύπτει εκ νέου τη σπουδαιότητα ενός καλού εκπαιδευτικού συστήματος για τη δημιουργία συνθηκών οικονομικής ευημερίας και κοινωνικής συνοχής.

Και φυσικά, καλό εκπαιδευτικό σύστημα δεν νοείται πλέον αυτό που αρκείται απλά στην ανάγνωση, τη γραφή και την αρίθμηση, αλλά στον πολυγραμματισμό.

Η 11μελής ανεξάρτητη «Επιτροπή Ανωτάτου Επιπέδου για τον Γραμματισμό», που συστάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του έτους, με στόχο να αντιμετωπίσει τα βαθύτερα αίτια των χαμηλών επιπέδων αλφαβητισμού και γραμματισμού των πολιτών της ΕΕ, αλλά και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, επισπεύδει τις εργασίες της προκειμένου να παρουσιάσει τον Οκτώβριο του 2012 τις προτάσεις της στους υπουργούς Παιδείας για τα εκπαιδευτικά συστήματα, που θα χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα, αποτελεσματικότητα και ταυτόχρονα θα είναι κοινωνικά δίκαια.

Τα χαμηλά ποσοστά αλφαβητισμού στους νέους της Ευρώπης- το 20% σε 15χρονους μαθητές έχει χαμηλή ικανότητα στην ανάγνωση, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες, σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης μαθητών (PISA)- αλλά και στους ενήλικες, κατηγορία στην οποία το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού διαθέτει χαμηλές ή βασικές ικανότητες, ανησύχησαν την ΕΕ, η οποία έθεσε ως στόχο τη μείωση κάτω του 15% του ποσοστού μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες έως το 2020. Ένας ακόμη στόχος μέχρι το 2020 είναι η μείωση του μέσου όρου των νέων που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, σε ποσοστό χαμηλότερο του 10% από το σημερινό 14,4%.

Αναφερόμενος στα υψηλά ποσοστά μαθητών της Ευρώπης, με απογοητευτικά χαμηλή ικανότητα ανάγνωσης, ο καθηγητής Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της 11μελούς «Επιτροπής Ανωτάτου Επιπέδου για τον Γραμματισμό» της ΕΕ, Γιώργος Τσιάκαλος, εξήγησε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οφείλεται στο γεγονός ότι «σε πολλές χώρες δεν έγιναν έγκαιρα οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις ή οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν δεν στηρίχθηκαν στην επιστημονική γνώση, αλλά, αντίθετα, ακολούθησαν παρωχημένες αντιλήψεις».

Η ανύψωση της εκπαίδευσης «ανεβάζει» το ΑΕΠ

Σύμφωνα με τον ίδιο, παρόμοιο εγχείρημα με αυτό της ΕΕ βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ, όπου επιτροπές εμπειρογνωμόνων έχουν ήδη υπολογίσει το κοινωνικό και οικονομικό κόστος ενός παρωχημένου εκπαιδευτικού συστήματος. Βάσει του υπολογισμού, εάν οι προηγούμενοι πρόεδροι Ρήγκαν και Μπους επέλεγαν εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις διαφορετικού περιεχομένου από αυτές που εφάρμοσαν- π.χ. στα πρότυπα της Φινλανδίας και της Κορέας - οι ΗΠΑ θα είχαν το 2008 υψηλότερο ακαθάριστο εθνικό προϊόν κατά 9-16%. Εάν, δε, απλώς είχαν φροντίσει να ανυψώσουν το επίπεδο του γενικού μέσου όρου εκπαίδευσης των παιδιών μεταναστών και φτωχότερων οικογενειών, το ΑΕΠ της χώρας θα ήταν έως 9% υψηλότερο.

«Είμαστε σε θέση, ως κοινωνία και ως εκπαιδευτική κοινότητα, να φέρουμε γρήγορα εντυπωσιακά αποτελέσματα, εάν οι ιθύνοντες της Παιδείας αποφασίσουν ειλικρινά να υιοθετήσουν και να υπηρετήσουν αυτόν το στόχο», είπε ο κ. Τσιάκαλος, ενώ σχετικά με τις συνθήκες δημοσιονομικών δυσχερειών σχολίασε ότι «είναι η ίδια η οικονομική κρίση που ανέδειξε την πρωταρχική σημασία της εκπαίδευσης για την ευημερία των λαών» και χαρακτήρισε ως καταστροφική ακόμη και τη σκέψη για περικοπές στην Παιδεία, ιδιαίτερα στις χώρες που δοκιμάζονται περισσότερο από την κρίση.

Η Επιτροπή Ανώτατου Επιπέδου για τον Γραμματισμό αξιοποιεί μελέτες που εκπονήθηκαν από εκατοντάδες ευρωπαίους επιστήμονες και συστρατεύει όλο και περισσότερους θεσμούς και ιδρύματα για την επίτευξη του στόχου της. Τα 11 μέλη της είναι εμπειρογνώμονες σε θέματα αλφαβητισμού από πανεπιστημιακό, πολιτικό και επιχειρηματικό κόσμο.

Ο γραμματισμός έχει ξεπεράσει τον αλφαβητισμό

Η εκπαίδευση ενέχει πλέον και μια κοινωνική διάσταση, που επηρεάζεται σημαντικά από τον τρόπο της επικοινωνίας των ανθρώπων, από την τεχνολογία και τον κατακλυσμό της εικόνας. Έτσι, το παλιό κλασσικό μοντέλο εκμάθησης, που χρησιμοποιούσε εξ ολοκλήρου το ρηματικό λόγο (ανάγνωση, γραφή και αρίθμηση) καθίσταται πλέον ανεπαρκές να καλύψει την έννοια του «εγγράμματου» ανθρώπου, που είναι αυτός που μπορεί να «διαβάσει» πέρα από λέξεις και κείμενα, και να αντλεί πληροφορίες από εικόνες, διαγράμματα και άλλα οπτικοακουστικά ερεθίσματα ή μπορεί να χρησιμοποιεί και να αξιολογεί τα ψηφιακά μέσα.

Το αντικείμενο του γραμματισμού στην εκπαίδευση εξέτασαν δάσκαλοι και παιδαγωγοί, σε διημερίδα που διοργανώθηκε στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ από το πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, με στόχο να αναδείξει τον διευρυμένο ρόλο του σχολείου στον γραμματισμό, αλλά και τις απαραίτητες διδακτικές πρακτικές.

«Ο γραμματισμός συνδέονταν παλιά με την εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης, δηλαδή μια τεχνική διαδικασία, που δεν είχε καμία κοινωνική προέκταση. Σήμερα, ο γραμματισμός είναι μια κοινωνικά πλαισιωμένη διαδικασία, που σχετίζεται με την ικανότητα κατανόησης και παραγωγής κειμένων, όχι μόνο γλωσσικών, αλλά και σημειολογικών, όπως π.χ. με την χρήση εικόνων και οπτικοακουστικών μηνυμάτων», αναφέρει η αναπληρώτρια καθηγήτρια του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, Τριανταφυλλιά Κωστούλη.

Οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι η κλασσική έννοια του γραμματισμού εξακολουθεί να κυριαρχεί και σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις διδακτικές πρακτικές και επισημαίνουν την ανάγκη, οι μαθητές να μάθουν από την πρώτη σχολική ηλικία να αναπτύσσουν στρατηγικές για την ανάλυση γλωσσικών και άλλων πληροφοριών.

«Ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών της προσχολικής, αλλά και πρώτης σχολικής ηλικίας κατέχει γνώσεις και δεξιότητες γραμματισμού. Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι αλληλεπιδράσεις των παιδιών με εγγράμματους ενήλικες. Ωστόσο, η ασυνέχεια που διαπιστώθηκε ανάμεσα στην προσχολική και τη δημοτική εκπαίδευση, κάνει επιτακτική την ανάγκη σχεδιασμού ενός ενιαίου, αναλυτικού προγράμματος σπουδών, στο οποίο το νηπιαγωγείο και οι δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου θα συνδέονται» υπογράμμισε η εκπαιδευτικός και υποψήφια διδάκτορας του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, Χρύσα Δαλακλή.

Ο εκπαιδευτικός, σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και υποψήφιος διδάκτορας ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, Σταύρος Γρόσδος, υποστήριξε την ανάγκη «εκπαίδευσης» των μαθητών, από το δημοτικό ακόμη, στην κριτική ανάλυση και την παραγωγή οπτικών μηνυμάτων, καθώς σήμερα κατακλυζόμαστε καθημερινά από χιλιάδες εικόνες, που εμπεριέχουν μηνύματα.

«Η τριβή των μαθητών με ένα ευρύ φάσμα μέσων και πολιτισμικών πηγών τούς οπλίζει με την ικανότητα να κατανοούν τη δύναμη των κειμένων και των εικόνων, να επεξεργάζονται και να παράγουν τέτοιους τύπους και να διαμορφώνουν κριτική στάση απέναντί τους», τόνισε και εξήγησε πως η λέξη «κείμενο» διευρύνθηκε και περιλαμβάνει ζωγραφικούς πίνακες, αφίσες, διαφημίσεις, κινηματογραφικές ταινίες, αφού όλα συντελούν στην κατασκευή νοημάτων, που αλληλεπιδρούν με τον προφορικό και γραπτό λόγο.

«Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν διδακτικά εργαλεία για την επίτευξη των γλωσσικών στόχων στο σχολείο και να ενταχθούν σε όλες τις μορφές και στα στάδια διδασκαλίας», κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ, Ε. Ρακιτζή
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

MET-Εκδηλώσεις για την τρίτη Ηλικία


Με την ευκαιρία του Εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2011, με θέμα «Μουσεία και Μνήμη», το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας ξεκινά ένα δεύτερο κύκλο εκδηλώσεων αφιερωμένο στην Τρίτη Ηλικία. Η πρώτη από τις εκδηλώσεις του νέου κύκλου συνδιοργανώνεται με την Αντιδημαρχία Εθελοντισμού Ισότητας Φύλων, ΜΗΚΥΟ και Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Πατρέων, την εβδομάδα από 30 Μαΐου έως 3 Ιουνίου 2011 και έχει τίτλο:

«Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας Υποδέχεται την Τρίτη Ηλικία».

Η Τρίτη ηλικία αποτελεί ένα νέο κοινό για το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας, το οποίο προσεγγίζει για πρώτη φορά. Η Τρίτη ηλικία αποτελεί κύριο φορέα μνήμης. Έχοντας διανύσει μια πορεία χρόνων, έχει αποθηκεύσει μέσα της αναμνήσεις εμπειριών και γεγονότων, ενώ έχει πιθανά στην κατοχή της τεκμήρια μνήμης, όπως παλιές φωτογραφίες, παλιά αντικείμενα κλπ., που θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν πιθανά τις συλλογές του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο της εβδομάδας αυτής ομάδες μελών των ΚΑΠΗ της Πάτρας θα ξεναγηθούν στην έκθεση «Οι τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας», θα παρακολουθήσουν  αποσπάσματα της ταινίας «Από τις Φρυκτωρίες στο Internet» θα συζητήσουν με τους υπεύθυνους του Μουσείου μνήμες τους, που σχετίζονται με παλιές τεχνολογίες που αφορούν το τηλέφωνο, τα τηλεγραφήματα κλπ και θα διερευνήσουν τις δυνατότητες περαιτέρω εθελοντικής συμμετοχής τους στις δράσεις του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας.

Οι συμμετέχοντες στη δράση θα έχουν τη δυνατότητα, εάν το επιθυμούν, να προσφέρουν στο Μουσείο παλιές φωτογραφίες που σχετίζονται με την εξέλιξη της τεχνολογίας, παλιά αντικείμενα και άλλο υλικό ή να δώσουν πληροφορίες σχετικές με την ύπαρξη τέτοιων αντικειμένων ή συλλογών, στο προσωπικό του Μουσείου. Μέσα από την παραπάμω δράση το Μουσείο ελπίζει να αναπτυχθεί μια γόνιμη συνεργασία με άτομα τρίτης ηλικίας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συνεχίσουν να είναι χρήσιμα προσφέροντας τις υπηρεσίες τους σε διάφορους τομείς του Μουσείου που πιθανά τους ενδιαφέρουν.

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας  και  η Αντιδημαρχία Εθελοντισμού Ισότητας Φύλων, ΜΗΚΥΟ και Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Πατρέων καλεί και όσους φίλους της τρίτης ηλικίας επιθυμούν να γνωρίσουν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας να συμμετάσχουν στις παραπάνω εκδηλώσεις.

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας βρίσκεται στην Πανεπιστημιούπολη κάτω από το Πάρκο της Ειρήνης και πίσω από το Εκκρεμές του Φουκώ.
Πληροφορίες:
Τηλ : 2610 969973, 969972, 996732
Φαξ :  2610 969799
Email: stmuseum@upatras.gr

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ «TANGO AKROPOLIS 2011»

Ε Κ Θ Ε Σ Η     “I LOVE  TANGO”

Η εικαστική έκθεση “I LOVE TANGO” που εγκαινιάζεται στο Ζάππειο Μέγαρο στις 2 Ιουνίου, θα λειτουργήσει μέσα στα πλαίσια ενός Φεστιβάλ ταγκό που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, 1-5 Ιουνίου, και του οποίου οι νικητές θα σταλούν στο Μπουένος Άιρες να συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Mundial Del Tango, τον Αύγουστο του 2011.

            Οι 25 Έλληνες εικαστικοί, διακεκριμένοι αλλά και νεότεροι δημιουργοί εμπνέονται από το ταγκό σε δημιουργίες με καμβά και χρώματα, σε μέταλλο, σε ύφασμα, σε πλέξι ή σε μπρούτζο. Οι δημιουργίες είναι γεμάτες πάθος, ζωντάνια, χρώμα, στυλ και φινέτσα! Χέρια δεμένα σφιχτά που σε παρασύρουν στο χορό, σώματα κολλημένα που εκφράζουν πάθος (Σάμιος, Μυκονιάτη), πόδια που στροβιλίζονται στις φιγούρες του ταγκό (Ρουμπίνα Σαρελάκου), μια χορεύτρια που χορεύει ταγκό με μουσική υπόκρουση (Λίτη). Η ενέργεια των έργων έχει τόση ζωντάνια, κίνηση και πάθος που μας μαγεύει και μας ταξιδεύει. 

            Η έκθεση στηρίζεται και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού της Αργεντινής, του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Ελλάδας, του Δήμου Αθηναίων και της Πρεσβείας της Αργεντινής στην Αθήνα.
            Η οργάνωση και ο συντονισμός έχει γίνει από την ART-LS (ΛΙΑΝΑ ΣΚΟΥΡΛΗ).

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011

Πρόγραμμα «Κλασικός Αθλητισμός για Παιδιά»


Ολοκληρώθηκε, σήμερα, το πρόγραμμα «Κλασικός Αθλητισμός για Παιδιά», που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Αρχαία Ολυμπία, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε εκατοντάδες μαθητές να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία. 

Από την περασμένη Δευτέρα μέχρι και σήμερα οι αθλητικές εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ακαδημίας φιλοξένησαν περισσότερα από 1.450 παιδιά, προερχόμενα από 25 σχολεία της Αχαΐας, της Ηλείας, της Αιτωλοακαρνανίας, της Αρκαδίας και της Μεσσηνίας. 

Μέσα από το οργανωμένο αθλητικό πρόγραμμα που είχε τη μορφή παιχνιδιού, τα παιδιά γνώρισαν από κοντά τα αγωνίσματα του κλασσικού αθλητισμού και μάλιστα στην Αρχαία Ολυμπία. Το πρόγραμμα περιλάμβανε τρεις ομάδες αγωνισμάτων, τα αγωνίσματα δρόμου, τις ρίψεις καθώς και τα άλματα, στα οποία οι μαθητές συμμετείχαν χωρισμένοι σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες.

Στο τέλος του προγράμματος απονεμήθηκαν μετάλλια στους μαθητές που διακρίθηκαν, ενώ σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν απονεμήθηκαν αναμνηστικά διπλώματα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, τον ΣΕΓΑΣ και το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας.

Πηγή: THE BEST
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεκτή η μήνυση για εσχάτη προδοσία κατά της Κυβέρνησης

Από την ιστοσελιδα της Νέλλης Ψαρρού 
 
Είχαμε όλοι(;) ακούσει ότι κάποιος έκανε μήνυση στην κυβέρνηση για έσχατη προδοσία, αλλά δεν δώσαμε σημασία. Λίγο αργότερα ακούσαμε ότι ο εισαγγελέας την έκανε δεκτή. Τότε είναι που κανείς μας δεν πίστευε στ' αυτιά του - και στα μάτια του. Έτσι κι εγώ. Kαι, φύσει περίεργος άνθρωπος, έψαξα και βρήκα τον ίδιο τον μηνυτή, και παραβρέθηκα στην αρχή της διαδικασίας, στον ανακριτή στην Χαλκίδα. Κι απ' ότι είδα, δεν ήμουν η μόνη...

Ο κ. Δημήτρης Αντωνίου, 56 ετών, χειρούργος-ογκολόγος κάτοικος Χαλκίδας, κατέθεσε τον Μάιο μήνυση κατά των βουλευτών που υπέγραψαν το μνημόνιο, υπουργών, του Προέδρου της Δημοκρατίας αλλά και κατά των μελών της "Τρόικας" (ονομαστικά και με τις διευθύνσεις τους!) με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας
 
Όσον αφορά την ίδια τη μήνυση, το κείμενο της οποίας καθώς και πλήθος στοιχείων μπορεί να δει κανείς στο blog του κ. Αντωνίου http://zoidosia.blogspot.com, γίνεται ονομαστικά κατά των ανωτέρω υπευθύνων και με τρόπο που η διαδικασία δεν περνάει από τη Βουλή. 
 
Συγκεκριμένα, παρά την ασυλία που προσφέρεται από το Σύνταγμα σε βουλευτές και υπουργούς, η έσχατη προδοσία αποτελεί αυτόφωρο έγκλημα, για το οποίο ο εισαγγελέας μπορεί να διατάξει την άμεση δίωξη χωρίς την άδεια της Βουλής. Επίσης, παρόλο που το έγκλημα αυτό διαπράχτηκε στις 6 Μαΐου, επειδη είναι διαρκές η δίωξη μπορεί να γίνει ακόμη και σήμερα - όπως και γίνεται.
 
Ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών, προς μεγάλη έκπληξη όλων μας, ΔΕΝ έβαλε την υπόθεση στο αρχείο αλλά έκανε δεκτή τη μήνυση και ξεκίνησε τη διαδικασία ορίζοντας την προανάκριση. Μάλιστα, το έκανε αυτό με ιδιαίτερη ταχύτητα: έλαβε την υπόθεση στα χέρια του στα μέσα Οκτώβρη, και μέσα σε δύο μήνες την προχώρησε (για όσους ξέρουν τους ρυθμούς αυτών των διαδικασιών, πρόκειται πράγματι για μεγάλη έκπληξη). 
 
Έτσι, ορίστηκε η προανάκριση για την Τρίτη 11 Ιανουαρίου, οπότε και κατέθεσε ο κ. Αντωνίου στον ανακριτή στη Χαλκίδα.

Στην προανακριτική αυτή διαδικασία ο κ. Αντωνίου κατέθεσε συμπληρωματικά υπομνήματα και στοιχεία για την υπόθεση. Μια βασική περιγραφή αυτών μπορείτε να δείτε στο blog http://stoxasmos-politikh.blogspot.com: στο blog αυτό μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένα πολλά στοιχεία για την κατάθεση του κ. Αντωνίου, καθώς επίσης βίντεο από την ομιλία του αργότερα την ίδια μέρα αλλά και βίντεο από εκπομπές του τηλεοπτικού σταθμού Κόντρα, ο οποίος εδώ και καιρό φιλοξενεί τον κ. Αντωνίου στα δελτία ενημέρωσης του κ. Τέρενς Κουίκ. Έξω από το γραφείο του ανακριτή, αρκετός κόσμος ήταν συγκεντρωμένος και τον υποδέχτηκε με χειροκροτήματα.

Αφού ο κ. Αντωνίου έκανε κάποιες σύντομες δηλώσεις προς τη δημοσιογράφο του τηλεοπτικού σταθμού Κόντρα προχώρησε μαζί με τους παρεβρισκόμενους προς το Δημοτικό Θέατρο Παπαδημητρίου, όπου και άλλος κόσμος τον περίμενε για να ξεκινήσει η εκδήλωση συμπαράστασης. Το θέατρο βρίσκεται απένταντι από το Εργατικό Κέντρο Χαλκίδας.

Η εκδήλωση αυτή είχε την ενεργό υποστήριξη απλών πολιτών αλλά και κινημάτων για την άμεση δημοκρατία. Είναι εντυπωσιακή η προσέλευση του κόσμου: παρόλο που η είδηση δεν έχει διαδοθεί ιδιαίτερα, πάνω από 250 άτομα βρέθηκαν εκεί (σε μια δεδομένη χρονική στιγμή μέτρησα 150 καθήμενους, ενώ σε άλλη φάση μετρήθηκαν 270 από τους διοργανωτές). Εντυπωσιακή ήταν επίσης και η διασπορά των συμμετεχόντων: κάποιοι παρεβρισκόμενοι ήρθαν επί τούτου, μόνοι τους, από τις Σέρρες, τη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και την Κόρινθο! Στο γεμάτο θέατρο, λοιπόν, και μέσα σε ιδιαίτερη συγκίνηση, λόγω της θερμής υποδοχής που του επιφυλάχτηκε, ο κ. Αντωνίου έκανε την ομιλία του.

Μιας και μπορεί να βρει κανείς όλη την επιχειρηματολογία του, ή να δει το βίντεο της ομιλίας του, δεν θα καλύψω εδώ με λεπτομέρεια τα λεγόμενά του, αλλά θα αρκεστώ σε μια μικρή αναφορά σε αυτά που μου έναναν ιδιαίτερη εντύπωση. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, το Μνημόνιο είναι μια δανειακή σύμβαση η οποία όμως έχει αντικαταστήσει το ίδιο το Σύνταγμα: όπως και το Σύνταγμα, αναφέρει τις γενικές κατευθύνσεις της πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα και παραμέμππει στη συνέχεια σε νόμους που θα εξειδικεύουν αυτές τις κατευθύνσεις. Καταλύει δηλαδή το Σύνταγμα. 
 
"Αν είναι έτσι, να το δηλώσουμε επισήμως και να λεγόμαστε Τροϊτκιστάν" και όχι Ελλάδα, κι εμείς Τροϊκανοί!", είπε χαρακτηριστικά. Βάση αυτής της δανειακής σύμβασης που υπογράψανε, αν δεν πληρώσουμε μία δόση, οι δανειστές μας μπορούν να προβούν σε κατάσχεση κάθε δημόσιας περιουσίας μας, χωρίς περιορισμό - εξ' ου και τα δημοσιεύματα για τα νησιά μας! "Ποιος είναι ο λόγος νομίζετε που δεν υπεγράφη η σύμβαση για τον Αστακό;", είπε, "γιατί δεν απάντησαν ποτέ γιατί δεν προχώρησε αυτή η σύμβαση; Αφού, το Ελληνικό κράτος δεν είχε δικαιοδοσία να υπογράψει τίποτα χωρίς τη συναίνεση των δανειστών του". Μάλιστα, τυχόν δικαστική διένεξη που θα προκύψει (με πολίτες π.χ.) θα επιλύεται με το αγγλικό δίκαιο και όχι το ελληνικό, δηλαδή με το δίκαιο των δανειστών μας. 
 
Επίσης έχει καταλυθεί το ίδιο το πολίτευμά μας, η Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, καθώς καταργείται στην πράξη η διάκριση των εξουσιών (που είναι θεμελιακή για την Κοινοβ. Δημοκρ.). "Δεν έχει νόημα να πάει κανείς στον στρατό πια, πρέπει να αρνηθούν οι νέοι να πάνε στο στρατό αφού πλέον ο στρατός δεν ανήκει στη χώρα και θα χρησιμοποιηθεί και εναντίον των πολιτών της", είπε χαρακτηριστικά.

"Ο κ. Παπούλιας είναι συγκατηγορούμενος διότι θα έπρεπε να έχει διαλύσει τη Βουλή", είπε, τονίζοντας όμως ότι δεν έχει υπογράψει διάφορα προεδρικά διατάγματα μέχρι στιγμής. "Το Μνημόνιο προβλέπει οι ρυθμίσεις να γίνονται με Π.Δ. και όχι με νόμους, για να μην περνάνε από τη Βουλή". "Κανονικά, όλοι οι βουλευτές που δεν συμφωνούν πρέπει να παραιτηθούν, να μην παραμένουν εκεί δίνοντας νομιμοποίηση σε αυτή τη Βουλή. Πώς θα στεκόταν τότε μία μονοκομματική Βουλή;", είπε ο κ. Αντωνίου και στη συνέχεια προέτρεψε όλους μας "να μην αφήσουμε κανέναν τους να πλησιάσει τα μνημεία της χώρας και τα εθνικά σύμβολα στις εορτές (π.χ. 25η Μαρτίου), να μην πλησιάσει κανείς τους. [...] Σε αυτά τα χώματα χύθηκε αίμα για την ελευθερία, δεν μπορούν αυτοί να τα πουλάνε". "Ο Τσολάκογλου καταδικάστηκε για εθνική αναξιότητα επειδή έδωσε το 1940 ως λεία πολέμου στρατιωτική περιουσία στους κατακτητές. Σε αυτούς που πουλάνε όλη την ελληνική γη για μια δανειακή σύμβαση, τι πρέπει να γίνει;" αναρωτήθηκε, τονίζοντας ότι τα χρήματα των δανείων αυτών, σύμφωνά πάντα με το ίδιο το Μνημόνιο, δεν προορίζονται για μισθούς και συντάξεις, όπως μας λένε, αλλά για τη στήριξη της ρευστότητας των τραπεζών!

Πολλά ακόμη θα μπορούσα να γράψω γι' αυτή την εξαίρετη μέρα. Με ιδιαίτερη χαρά, πάντως, διαπίστωσα ότι ο κ. Αντωνίου, δεν είναι ένας γραφικός τύπος που απλά "τα πήρε στο κρανίο", αλλά ένας σοβαρός άνθρωπος που με μεθοδικότητα και πολύ δουλειά έκανε αυτό που θεώρησε καθήκον του. Με πολύ διάβασμα και έρευνα, βρήκε μόνος του όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν τις κατηγορίες του αλλά και τον νομικό τρόπο να τις θέσει σε "τροχιά", μιας και μέχρι στιγμής κινείται χωρίς δικηγόρο - "όταν προσπάθησα να κινηθώ με δικηγόρο, ζημιά μου έκανε παρά καλό", όπως μου είπε.


Αναφορικά με τυχόν βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε στον κ. Δημήτρη Αντωνίου, θα ενημέρωσω σύντομα και αφού υπάρξει συνεννόηση μαζί του. Προς το παρόν, και σε νομικό επίπεδο, δεν είναι επιθυμητή η όποια εμπλοκή. Οπότε, κλείνω προς το παρόν, αυτό το ρεπορτάζ με τα ίδια του τα λόγια:

Το πρόβλημα είναι η ηττοπάθεια. "Αυτοί δεν θα φερόντουσαν σαν λύκοι αν εμείς δεν φερόμασταν ως αρνιά. Ας γίνουμε εμείς λοιπόν λύκοι. Λυσσασμένοι λύκοι!"
Αυτά διάβασα, αγαπημένοι μου αναγνώστες,  στην ιστοσελίδα της κας Ψαρρού και αναρρωτιέμαι, γιατί δεν ακούσαμε την είδηση νωρίτερα στις ειδήσεις; Δεν ήταν αρκετά σημαντική;;

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Κονκάρδες για τους μαθητές σας


Τυπώνετε σε χαρτί λίγο πιο χοντρό από το απλό Α4, κόβετε και καρφιτσώνετε στην μπλούζα του παιδιού με συρραπτικό.






Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσω... videogames


Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξoυμε τις «κακές» συνήθειες των παιδιών; Το παιχνίδι, φυσικά! Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα δημοφιλέστερα παιχνίδια είναι πλέον τα ηλεκτρονικά, καταλαβαίνουμε, πώς το διαδικτυακό παιχνίδι enercities κέρδισε τις καρδιές πολλών μαθητών. 

Η διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη enercities πρόκειται για ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε παιδιά με στόχο να τους μυήσει στα μυστικά της αειφόρου ανάπτυξης. To ζητούμενο είναι οι παίκτες να οικοδομήσουν μια βιώσιμη πόλη, προκειμένου να ανέβουν επίπεδα δυσκολίας, να συλλέξουν πόντους και εν τέλει να κερδίσουν! 

«Πήραμε πολλά στοιχεία από παιχνίδια με πόλεις και διατηρήσαμε τα απολύτως απαραίτητα», εξήγησε στην «Κ» ο Ολλανδός Dylan Nagel, εμπνευστής του παιχνιδιού, το οποίο ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα «υιοθέτησε» το πρώην ΚΕΚ νομού Κυκλάδων από τον Φεβρουάριο του 2010. 

Δέκα γυμνάσια και λύκεια από τη Δυτική Αττική, τη Σύρο, τη Μήλο, τη Μύκονο και την Τζιά ενσωμάτωσαν το παιχνίδι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση: με ειδικούς κωδικούς οι μαθητές άρχισαν δειλά δειλά να αφιερώνουν χρόνο στο «κτίσιμο» της ενεργειακά αυτόνομης πόλης στο σχολείο και στο σπίτι.

«Ακόμα και σε μαθητές που δεν είναι της θετικής κατεύθυνσης το παιχνίδι άρεσε», επισημαίνει στην «Κ» η καθηγήτρια Λίλα Πέτρου. «Στο enercities, αν εξαντλήσεις το πετρέλαιο, χάνεις. Καθένας οφείλει να αξιοποιήσει ορθά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επιλέγοντας την κατάλληλη μορφή, αλλά και να διαχειρίζεται σωστά τους διαθέσιμους ενεργειακούς πόρους κάθε τόπου. Σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, θα επιλέξει για παράδειγμα ανεμογεννήτριες». 

Τριάντα έξι μαθητές μετά μπόλικη εξάσκηση, διαγωνίστηκαν μεταξύ τους μέσω τηλεδιάσκεψης σε Αθήνα, Σύρο και Μήλο και οι νικητές επιβραβεύτηκαν με δώρα ανάλογου χαρακτήρα - ο μαθητής με το μεγαλύτερο σκορ απέκτησε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. «Τις τελευταίες μέρες αφιέρωνα 7 ώρες την ημέρα στο παιχνίδι, για να είμαι ετοιμοπόλεμος στον διαγωνισμό», αναφέρει ένας εκ των νικητών, ο 17χρονος Ηρακλής από το ΕΠΑΛ Τζιάς «το παιχνίδι μάς δημιουργούσε σασπένς και τελικά “κολλούσαμε”».

Μετά τον εθνικό διαγωνισμό, ακολούθησε την περασμένη εβδομάδα ο ευρωπαϊκός με σχολεία από τη Μ. Βρετανία, τη Σλοβενία (απ’ όπου αναδείχθηκε και ο τελικός νικητής), την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ολλανδία.

Ο δημιουργός της enercities παρατηρεί ότι «οι παίκτες μεταφέρουν τις καλές συνήθειες στο σπίτι τους». Στο Λύκειο της Φυλής, οι μαθητές προχώρησαν ακόμα περισσότερο: φύτεψαν τον κήπο του σχολείου και κατασκεύασαν ηλιακό σιντριβάνι!

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σταματούν το σχολείο λόγω της κρίσης

20,6% λιγότερες εγγραφές στην Α' Λυκείου τη χρονιά 2010-2011

Με οριστική «αποβολή» από το σχολείο απειλούνται ολοένα και περισσότεροι μαθητές εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Τα ποσοστά όσων εγκαταλείπουν τις σπουδές τους μετά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (γυμνάσιο) είναι διαρκώς αυξανόμενα, ιδιαίτερα δε σε περιοχές της χώρας με χαμηλό δείκτη ευημερίας και υψηλή ανεργία. 
 
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για το σχολικό έτος 2010-2011 -όταν και εκδηλώθηκαν οι πρώτες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας- οι μαθητές που ενεγράφησαν στην Α΄ τάξη Λυκείου ήταν κατά 21.542 λιγότεροι σε σχέση με όσους αποφοίτησαν από τη Γ΄ Γυμνασίου. Πρόκειται για ποσοστό «διαρροής» 20,6%, χωρίς να είναι γνωστό εάν οι μαθητές αυτοί επέλεξαν να ενταχθούν πρόωρα στην αγορά εργασίας ή στράφηκαν για φοίτηση στην υποβαθμισμένη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.

 Ειδικότερα, όπως προκύπτει από στοιχεία που περιλαμβάνονται σε έγγραφο της υφυπουργού Παιδείας κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου ύστερα από ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Γιώργου Κοντογιάννη, ο αριθμός των μαθητών που αποφοίτησε από την Στ΄ Δημοτικού κατά το σχολικό έτος 2009-2010 ήταν 99.169. Την επόμενη χρονιά (2010-2011) στην Α΄ Γυμνασίου ενεγράφησαν 109.898 μαθητές, εκ των οποίων οι 106.010 ήταν «ενεργοί», δηλαδή όσοι τελικά παρακολούθησαν μαθήματα. 

Τα στοιχεία διαφοροποιούνται σε ό,τι αφορά τη «μετάβαση» από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Είναι ενδεικτικό ότι κατά το σχολικό έτος 2009-2010 ο αριθμός των μαθητών που αποφοίτησαν από τη Γ΄ Γυμνασίου πανελλαδικώς ήταν 104.939 μαθητές. Από αυτούς, όμως, την επόμενη χρονιά (2010-2011) ενεγράφησαν στην Α΄ Λυκείου μόλις οι 83.397 μαθητές, εκ των οποίων «ενεργοί» ήταν οι 82.469.

Στοιχεία
Ειδικά σε ό,τι αφορά το νομό της Ηλείας, τα στοιχεία δείχνουν πως η σχολική διαρροή μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν 5,4%, ενώ το ποσοστό όσων εγκαταλείπουν το σχολείο μετά το δημοτικό έχει αυξηθεί κατά 1,98%.

Τα στοιχεία των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια δεν συμφωνούν απόλυτα μεταξύ τους για το ακριβές ποσοστό της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης. Σύμφωνα με την κ. Χριστοφιλοπούλου, η τελευταία ολοκληρωμένη έρευνα έγινε από το Παρατηρητήριο Μετάβασης και τα στοιχεία, που αφορούν το 2008, δείχνουν ότι η μαθητική διαρροή στο σύνολο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα ανέρχεται σε 12,81%. Η μαθητική διαρροή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ μικρή (ποσοστό 0,8-1%) και αφορά σε ειδικές κοινωνικές ομάδες (τσιγγανόπαιδες κ.ά.).

«Τα στοιχεία τοποθετούν τη χώρα μας στη μεσαία θέση σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε.» αναφέρει η κ. Χριστοφιλοπούλου στο έγγραφό της, υπογραμμίζοντας ότι δρομολογούνται μέτρα για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής, τα οποία μάλιστα θα είναι στοχευμένα στις «προβληματικές» περιοχές.
 
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ