Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Η άλλη Ελλάδα των αρίστων

Χαμόγελα και ρίγη συγκίνησης σκόρπισε η ανακοίνωση των βάσεων, καθώς χιλιάδες νέοι αντίκρισαν το όνομά τους στις λίστες των εισακτέων και μάλιστα σε σχολές υψηλής ζήτησης. Κατάφεραν να υπερπηδήσουν τα... εμπόδια που ορθώνονται μέσα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, υπενθυμίζοντας ότι υπάρχει και μία άλλη Ελλάδα, αυτή της αριστείας και της μείζονος προσπάθειας. Στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος», επί της οδού Κλεάνθους, διδάσκοντες και μαθητές είχαν κάθε λόγο χτες να πανηγυρίζουν για τα αποτελέσματα, καθώς το ποσοστό επιτυχίας άγγιξε το 98,1%. Οι 51 από τους 52 μαθητές θα διαβούν το κατώφλι της ανώτατης εκπαίδευσης από το Σεπτέμβρη και μάλιστα το 92,2%, δηλαδή 47 παιδιά, θα φοιτήσουν σε πανεπιστημιακές σχολές.

Ο διευθυντής του 1ου Πειραματικού, Στέλιος Φριλίγκος, απέδωσε το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι, πέρα από τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, φροντίζουν για την προώθηση καινοτόμων δράσεων. Οι συγκεκριμένες δράσεις - συνέχισε ο ίδιος - επιτρέπουν στα παιδιά να ανακαλύπτουν ευκολότερα τα ταλέντα και τις δεξιότητές τους και με τον τρόπο αυτόν να τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους και να εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις και στα υπόλοιπα μαθήματα.

«Λόγω της οικονομικής κρίσης, σημαντικό ποσοστό των μαθητών αναζήτησε εξωσχολική βοήθεια στον ελάχιστο βαθμό ή δεν πήγε καν σε φροντιστήριο. Κι αυτό αναδεικνύει την ευθύνη, που φέρει το δημόσιο σχολείο, ώστε να προσφέρει ποιοτικό έργο», υποστήριξε ο κ. Φριλίγκος. Η κατάργηση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, δηλαδή του δωρεάν φροντιστηρίου, αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για τη δοκιμαζόμενη, από τον ορυμαγδό των μέτρων, ελληνική οικογένεια. Ωστόσο, ορισμένοι εκπαιδευτικοί, αφοσιωμένοι στο λειτούργημά τους, συνεχίζουν να στηρίζουν τους αδύναμους μαθητές, παραδίδοντας δωρεάν μαθήματα μετά το τέλος του ωραρίου τους. «Κάποια μαθήματα έγιναν αφιλοκερδώς από καθηγητές του σχολείου, όχι βέβαια στην έκταση που θα θέλαμε. Ομως, θα το δρομολογήσουμε, ώστε να καθιερωθεί σε συστηματική βάση», είπε ο κ. Φριλίγκος.

Σε μια άλλη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στην οδό Κριεζώτου, διδάσκοντες και μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά φέρνοντας το 2ο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο κοντά στην κορυφή της επιτυχίας με ποσοστό 97%. «Οφείλεται στη συστηματική δουλειά τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών και στο καλό κλίμα συνεργασίας, που επικρατεί στο σχολείο μας. Από το σύνολο των επιτυχόντων, το 73% πέρασε σε σχολές της Θεσσαλονίκης και μόνο το 27% σε άλλες πόλεις. Οι περισσότεροι μαθητές έχουν πετύχει σε σχολές της πρώτης επιλογής τους και μάλιστα αρκετοί σε τμήματα υψηλής ζήτησης, όπως η Ιατρική, η Νομική, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ και η Αρχιτεκτονική», ανέφερε η διευθύντρια του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου, Εφη Κεχαΐδου, και πρόσθεσε: «Ευχόμαστε οι μαθητές μας να συνεχίσουν με επιτυχία τις σπουδές τους και να διαπρέψουν στα ΑΕΙ που θα φοιτήσουν επιδεικνύοντας το υψηλό ήθος που τους χαρακτηρίζει».

Μιλώντας στον «Α» ο μαθητής Αστέρης Στύλος απέδωσε την επιτυχία στην ειλικρινή προσπάθεια των μαθητών αλλά και των καθηγητών, που, παρά τις δυσκολίες, έχουν επιτελέσει εξαιρετικό έργο. «Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα δημόσια σχολεία τα καταφέρνουν εξίσου καλά με τα ιδιωτικά. Ωστόσο, οι οικονομικές δυσκολίες μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα σε υποψήφιους. Πολλοί γονείς δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν φροντιστήρια για τα παιδιά τους, καθώς και να τα στείλουν να σπουδάσουν σε άλλες πόλεις», επισήμανε ο υποψήφιος από το 1ο Πειραματικό Λύκειο τονίζοντας πως η κρίση εντείνει το φαινόμενο δημιουργίας μαθητών δύο ταχυτήτων. «Πάντως, αν υπάρχει σωστή προσπάθεια και συνεργασία από μαθητές και καθηγητές, όπως συνέβη στο δικό μας σχολείο, τότε οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται σημαντικά και το σχολείο είναι σε θέση να βγάλει μελλοντικούς επιστήμονες, αλλά και συνειδητοποιημένους πολίτες», κατέληξε ο υποψήφιος, ο οποίος εισάγεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Φλώρινας με 15.491 μόρια.

Πηγή: Αγγελιοφόρος
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου