Ένα παιδί, για να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον
πρέπει να διαθέτει ανάλογη ηλικιακή κινητική, σωματική, κοινωνική και
συναισθηματική ανάπτυξη και επαρκείς γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες.
- Δεν δουλεύει σαν μέλος μιας ομάδας ή και ανεξάρτητα
- Δεν είναι ικανό να συγκεντρωθεί και να κάνει υπομονή καθώς μαθαίνει και να ζητήσει βοήθεια όταν τη χρειαστεί
- Δεν είναι ευαίσθητο στις ανάγκες και στα συναισθήματα των άλλων και δεν δείχνει σεβασμό
- Δεν περιμένει τη σειρά του και δεν μοιράζεται αντικείμενα
- Δεν μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του και να συμπεριφερθεί ανάλογα
- Δεν αναπτύσσει μια κατανόηση για ό,τι είναι σωστό, ό,τι είναι λάθος και γιατί
- Δεν φροντίζει και δεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, την περιουσία και τους ζωντανούς οργανισμούς
- Δεν κάθεται φρόνιμα και δεν ακούει προσεκτικά, όταν μαθαίνει
Όταν ένα παιδί
εμφανίζει μία ή και περισσότερες απο τις προαναφερθείσες συμπεριφορές,
ενδέχεται να εμφανίσει μαθησιακές δυσκολίες γενικευμένες ή ειδικές σε
συγκεκριμένες δεξιότητες (ανάγνωσης, γραφής, μαθηματικής σκέψης).
- Να σέβονται το παιδί και τις επιθυμίες του για να είναι και το ίδιο σε θέση να σεβαστεί αυτούς και τα όριά τους
- Να αποφεύγουν την αυστηρή κριτική, τις απειλές, τη λεκτική και σωματική βία
- Να ανταμείβουν την πρόοδο του παιδιού και να το επαινούν για την προσπάθεια που καταβάλλει. Να αναγνωρίζουν τη βελτίωσή του και όχι μονάχα το τελικό αποτέλεσμα.
- Να έχουν ρεαλιστικούς στόχους από το παιδί
- Να φτιάχνουν ένα πρόγραμμα με εικόνες, όπου θα απεικονίζονται με διαφορετικό χρώμα και σχέδια οι ώρες του σχολείου και του διαβάσματος και με άλλο χρώμα και σχέδιο οι ελεύθερες ώρες.
- Να εξασφαλίζουν στο παιδί ένα κατάλληλο περιβάλλον για τη μελέτη του, ήσυχο και μακριά από πράγματα που θα του διασπάσουν την προσοχή
- Να δίνουν κίνητρο στο παιδί για μάθηση
- Να γνωστοποιούν στο παιδί τόσο τις υποχρεώσεις όσο και τα δικαιώματά του
- Να είναι συνεπείς σε αυτό που υπόσχονται όταν τηρείται το πρόγραμμα και σε αυτό που θα συμβεί όταν τα όρια ξεπερνώνται
- Οι συνέπειες να εφαρμόζονται με την κατάλληλη λεκτική συμπεριφορά
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου