Οι αιτήσεις των υποψηφίων φοιτητών στα πανεπιστήμια περιλαμβάνουν και την βαθμολογία τους από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. ΄Οπως όμως αναφέρει το BBC News (13.12.2009), οι μαθητές ενός μικρού σχολείου του Γλόουτσεστερσάιρ δεν γράφουν καθόλου διαγωνισμούς και παρ΄όλα αυτά τα κατεφέρνουν να εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Κι αυτό γιατί σαφώς αναφέρουν στις αιτήσεις τους ότι το σχολείο τους δεν αναγνωρίζει τους δημόσιους διαγωνισμούς.
Αντί για την βαθμολογία και τον συνήθη κατάλογο με τα προσόντα τους, οι υποψήφιοι φοιτητές υποβάλλουν ένα τόμο που περιλαμβάνει δείγματα της δουλειάς τους στο σχολείο και τις αναφορές προόδου που έχουν ετοιμάσει οι καθηγητές τους. Οι αιτήσεις αναφέρουν επίσης και την διάρκεια της φοίτησης καθώς και το πόσο ακριβείς ήταν στις προσελεύσεις τους στο σχολείο.
Συνολικά 45 μαθητές αυτού του σχολείου έγιναν δεκτοί στο πανεπιστήμιο, χωρίς να έχουν τα τυπικά προσόντα και έχουν ήδη αποφοιτήσει οι 12. Για τον Γκρέϊμ Ουάτινγκ, τον ιδρυτή και διευθυντή του Acorn School, το σύστημα των δημόσιων εξετάσεων δεν διασφαλίζει μία ισορροπημένη εκπαίδευση των παιδιών και δεν αποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το πανεπιστήμιο. Ο κ. Οάτινγκ έχει επινοήσει το δικό του πανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών για τους μαθητές άνω των 14 ετών.
Αναμφίβολα, για τους περισσότερους γονείς θα ήταν πολύ αποθαρρυντικό να στείλουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ένα σχολικό σύστημα μόνο και μόνο για να αποφοιτήσουν χωρίς τα προσόντα τους να αναφέρονται επισήμως. Καθώς όμως οι μαθητές του Acorn School προέρχονται από αξιόλογες οικογένειες, δημιουργείται η εντύπωση ότι οι οικογένειες αυές είναι σε θέση να απορροφήσουν τον κίνδυνο του να πάρουν τα παιδιά τους μία μη συμβατική σχολική εκπαίδευση.
Πηγή: www.E-paideia.net
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου