«Είμαι στρατιώτης αυτής της προσπάθειας και εκεί που θα ταχθώ θα πάω. Όλοι είμαστε υπηρέτες ενός γενικού δημοσίου συμφέροντος, αυτό και μόνο»
Ο Πρωθυπουργός θα επιχειρήσει αλλαγές. Εκείνος γνωρίζει την έκταση και το μέγεθος. Οι αλλαγές που θα έρθουν, θα είναι προς το καλύτερο. Είμαστε μια κυβέρνηση που μέχρι τώρα έχει δουλέψει πολύ σκληρά και αυτό το έχει αναγνωρίσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Έχει αξιολογήσει που χρειάζεται αλλαγές. Δεν νομίζω ότι πρόκειται μόνο για αλλαγή προσώπων. Εκτιμώ ότι πρόκειται και για μια αλλαγή σε δομικές και διαρθρωτικές διαστάσεις. Η δομή της Κυβέρνησης μπορεί να αλλάξει.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα όλοι - όσοι είμαστε σε κυβερνητικό πόστο - είναι να δουλεύουμε μέχρι την τελευταία στιγμή που θα ανακοινωθεί, όποτε αυτό γίνει, σαν να μην υπάρχει ο ανασχηματισμός. Σκεφτείτε τώρα εμείς στο Υπουργείο Παιδείας ή στα άλλα Υπουργεία να κατεβάσουμε τα μολύβια, να κατεβάσουμε την προσπάθεια τη μεγάλη εμείς για τα σχολεία και για τις βάσεις […]
Εκτιμώ ότι όλοι μας, αλλά και εγώ προσωπικά αισθάνομαι στρατιώτης αυτής της προσπάθειας και εκεί που θα ταχθώ θα πάω.
Το σημαντικό είναι η νοοτροπία που πρέπει να έχουμε γενικότερα στην πολιτική, αλλά και πόσο μάλλον τώρα που υπάρχει η κρίση. Όλοι είμαστε στρατευμένοι. Το κάθε κυβερνητικό στέλεχος που αύριο μπορεί να φύγει και να είναι βουλευτής, που αύριο μπορεί να φύγει και να επιστρέψει στη δουλειά του. Τώρα όμως είμαστε εκεί, γιατί όλοι είμαστε υπηρέτες ενός γενικού δημοσίου συμφέροντος, αυτό και μόνο.
Αν αυτό είναι ο γνώμονας τότε και οι προσωπικές φιλοδοξίες του καθενός και οι στόχοι εντάσσονται σ’ αυτή τη μεγάλη προσπάθεια. Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι τώρα είναι να έχουμε επίγνωση της δραματικότητας της κατάστασης, της κρίσιμης καμπής που περνάει η χώρα, της ανάγκης πραγματικά η χώρα μέσα απ’ αυτή την κρίση να βγει δυνατότερη.
Αυτό που εμείς περιγράφουμε στο Υπουργείο Παιδείας σήμερα - και μας αφορά όλους - είναι, ότι οι μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία μπορούν να γίνουν και σε μια εποχή που σπανίζουν οι πόροι, διότι υπάρχει ο καλός εννοούμενος πατριωτισμός. Και αυτό σημαίνει, είμαι στο πόστο μου, μέχρι τελευταία στιγμή και προσπαθώ να φέρω σε πέρας αυτά που έχω αναλάβει.
Ο Πρωθυπουργός, λοιπόν, αποφασίζει πού και πώς θα ταχθεί ο καθένας στην επόμενη φάση που ο ίδιος θα εξαγγείλει.
«Οι αναπληρωτές θα προσληφθούν σε πραγματικά κενά»
Το Υπουργείο Παιδείας είναι ευνοημένο, γιατί μαζί με το Υγείας και το Προστασίας του Πολίτη- είναι τα μόνα τρία Υπουργεία που παρά την απαγόρευση διορισμών έχουν τη δυνατότητα, έστω και σε μειωμένους, διορισμούς,
Οι αναπληρωτές θα προσληφθούν σε πραγματικά κενά. Τον ακριβή αριθμό των κενών δεν τον γνωρίζουμε ακόμα, διότι μέχρι και λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολειά δημιουργούνται κενά.
5.000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη επιστρέψει στην τάξη από αποσπάσεις εκτός σχολείου. Τώρα πάμε σε ένα δεύτερο γύρο αποσπάσεων από Νομό σε Νομό, από σχολείο σε σχολείο. Καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για πιο ορθολογική κατανομή στο εκπαιδευτικό μας δυναμικό. Έχουμε πολλές υπεραριθμίες, διότι έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς, δεν τους έχουμε όμως εκεί που τους χρειαζόμαστε.
«Δεν θα διχάσουμε, αλλά θα ενώσουμε οικογένειες από τις αποσπάσεις και μετακινήσεις»
Έχουμε νομοθετήσει από τον περασμένο Μάιο ώστε να έχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης τη δυνατότητα να μετακινούν προσωπικό μέσα σε ένα Νομό, αλλά και οι Περιφερειακοί διευθυντές να μετακινούν προσωπικό από Νομό σε Νομό.
Σε αυτές τις μετακινήσεις θα πάρουμε υπόψη μας τα οικογενειακά δεδομένα του κάθε εκπαιδευτικού. Θα προσπαθήσουμε να μην διχάσουμε, αλλά να ενώσουμε οικογένειες από τις από τις αποσπάσεις και μετακινήσεις.
Θα ληφθούν βεβαίως υπόψη στις μετακινήσεις και τα κοινωνικά κριτήρια. Ωστόσο, η φράση «πρώτα ο μαθητής και πρώτα η μαθήτρια» σημαίνει ότι οι ανάγκες του σχολειού είναι πρώτες και μετά έρχονται οι ανάγκες που έχουμε οι συντελεστές της εκπαίδευσης, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί.
Μέσα από τις αποσπάσεις - 5.000 εκπαιδευτικοί γυρίσανε πίσω στην τάξη - και από έναν αριθμό αναπληρώσεων ευελπιστούμε ότι θα αντιμετωπίσουμε αυτή την πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση την οποία η κα Διαμαντοπούλου χθες περιέγραψε με τρόπο νομίζω σοβαρό και ουσιαστικό.
«Φέτος επιχειρούμε σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες να γίνει το αυτονόητο»
Να σας θυμίσω, όχι μόνο τα 7.000 περσινά κενά, αλλά τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες δυστυχώς - γονείς και μαθητές - βίωναν αυτή την κατάσταση, με πολλαπλάσιους διορισμούς και πολύ λιγότερες συνταξιοδοτήσεις. Υπήρχε μια απίστευτη σπατάλη πόρων σε ανθρώπινο δυναμικό, διότι ακριβώς βολεύαμε - και εννοώ το πολιτικό σύστημα διότι δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί - βολεύαμε τους εκπαιδευτικούς με κάθε τρόπο. Εκείνο που δεν βολεύαμε ήταν η ανάγκη του μαθητή να έχει τον καθηγητή και το δάσκαλο στο θρανίο να τον περιμένει και να μην περιμένει το παιδί να έρθει ο καθηγητής.
Αυτό, λοιπόν, που φέτος επιχειρούμε σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες είναι να γίνει το αυτονόητο και να έχουμε το εκπαιδευτικό μας δυναμικό καλύτερα κατανεμημένο. Έχουμε 180.000 εκπαιδευτικούς, έχουμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών μας.
«Τα περί μεγάλων τμημάτων δεν αληθεύουν»
Δεν θα πάμε σε 40ντάρια τμήματα. Θα εφαρμόσουμε την εγκύκλιο του 2005, η οποία λέει 25 μαθητές στην Πρωτοβάθμια, έως 30 μαθητές στη Δευτεροβάθμια. Από εκεί και πέρα τα περί πολύ μεγάλων τμημάτων δεν αληθεύουν.
Με γνώση ότι τα πράγματα είναι δύσκολα επιχειρούμε, χωρίς να αλλοιώσουμε την εγκύκλιο του αριθμού των μαθητών, χωρίς να αλλάξουμε τις εργασιακές σχέσεις των καθηγητών και των δασκάλων, να εφαρμοστεί ο νόμος και να εξαντληθούν τα περιθώρια της αξιοποίησης του δυναμικού που έχουμε.
Οι Έλληνες γονείς και κυρίως οι μαθητές δεν θα βιώσουν κάτι διαφορετικό απ’ ότι βίωναν όλα αυτά τα χρόνια που δεν υπήρχε αυτή η δυσκολία. Θα είναι καλύτερη η κατάσταση, δεν θέλω αυτή τη στιγμή να σηκώσω ψηλά τον πήχη, για μας είναι ήδη σηκωμένος ψηλά, αλλά θέλω να πω, ότι θα κάνουμε κάθε προσπάθεια να υπάρχει ομαλή λειτουργία.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου