Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

Τι γίνεται με τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών Β/θμιας στην Α/θμια Εκπαίδευση

Γράφει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρης Μπράτης


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι Μετά τη διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος προχωρά στις υποχρεωτικές μετατάξεις 6.000, περίπου, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια. Η σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1977/13-8-2013) που καλεί τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αιτήσεις από 14 έως και 23 Αυγούστου αποτελεί μνημείο προχειρότητας και παντελούς έλλειψης σχεδιασμού, από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα:

1.Παράκαμψη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ( ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ )
Για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης καθορίζονται ελλείμματα και πλεονάσματα σε περιοχές, χωρίς εισηγήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ -ΠΥΣΔΕ). Έτσι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης (Α/θμιας και Β/θμιας) έδωσαν πλεονάσματα και κενά,, οι Περιφερειακοί Διευθυντές τα υπέβαλαν στον υπουργό Παιδείας ο οποίος έκανε και τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις.Μονοπρόσωπα όργανα αποφάσισαν παντού : Διευθυντής Εκπαίδευσης, Περιφερειακός Διευθυντής, Υπουργός Παιδείας. Αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες και χωρίς κανέναν έλεγχο.

2. Πού και πώς θα τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί της Β/θμιας;
Ο τρόπος με τον οποίο καθορίστηκαν τα κενά στην Α/θμια εκπαίδευση (με απόφαση του Δ/ντη Εκπαίδευσης) δημιουργεί πλήθος ερωτημάτων.
  • Είναι αυτά τα κενά οργανικά ή λειτουργικά;
  • Εάν είναι οργανικά γιατί δεν δόθηκαν εγκαίρως, έτσι ώστε να υπολογιστούν κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων του 2013 και να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις συναδέλφων της Α/θμιας που για χρόνια ζητούν τις συγκεκριμένες περιοχές;
Πώς, αλήθεια, μπορεί να γίνει τοποθέτηση σε οργανικές θέσεις τη στιγμή που δεκάδες συνάδελφοι της Α/θμιας παραμένουν στη διάθεση των τοπικών ΠΥΣΠΕ, επειδή δεν υπήρχαν οργανικά κενά;

  • Εάν τα κενά είναι λειτουργικά με ποια κριτήρια θα γίνουν οι τοποθετήσεις στα σχολεία, αφού είναι γνωστό ότι η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών της Β/θμιας διαφέρει από τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας.
  • Δεν είναι τραγελαφικό , πριν ένα μήνα το ΚΥΣΠΕ να απορρίπτει τις προαιρετικές αιτήσεις για μετάταξη εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια, επειδή δεν υπήρχαν κενά και τώρα το Υπουργείο να τους καλεί να κάνουν υποχρεωτικά αίτηση για μετάταξη;
  • Αλήθεια τι γίνεται με τις 900 μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Β/θμια στην Α/θμια που είχαν ανακοινωθεί; Ποια είναι η τύχη τους; Θα υποβάλουν ξανά αίτηση οι συνάδελφοι;
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι το μόνο που ενδιαφέρει τον Υπουργό Παιδείας είναι η υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η κυβέρνηση απέναντι στην Τρόικα. Γι΄ αυτό και προχώρησε με πρωτοφανή ταχύτητα στις διαθεσιμότητες και τώρα στις υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών. Είναι το μόνο για το οποίο «βιάζεται» αφού όλα τα άλλα θέματα (αποσπάσεις , προσλήψεις αναπληρωτών κλπ) τα έχει παραπέμψει στις καλένδες . Καθόλου δεν τον ενδιαφέρει το τοπίο που διαμορφώνεται στην εκπαίδευση με τις απολύσεις και τις υποχρεωτικές μετατάξεις.

Αυτή η άκαμπτη και αδιάλλακτη πολιτική της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης, που αντιμετωπίζει τους συναδέλφους ως «αριθμούς» , που απαξιώνει χιλιάδες εκπαιδευτικούς ηθικά και επαγγελματικά κρατώντας τους στο «σκοτάδι» και την αβεβαιότητα, συντελεί στην παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της εκπαίδευσης.

Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) οφείλει να παρέμβει άμεσα, από κοινού και συντονισμένα, , πριν είναι αργά και διαμορφωθούν τετελεσμένα στο χώρο της εκπαίδευσης, και να μην επιτρέψει καμιά καταστρατήγηση των αντικειμενικών κριτηρίων που έχουν κατακτήσει με αγώνες χρόνων οι εκπαιδευτικοί για τις υπηρεσιακές τους μεταβολές (μεταθέσεις- αποσπάσεις-τοποθετήσεις-μετατάξεις).

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου