Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

«Βγάλτε το tablet»: Το σχολείο του μέλλοντος στη Θεσσαλονίκη

Μία φορά κι έναν καιρό ο δάσκαλος έμπαινε στην τάξη και έλεγε στους μαθητές: «Παιδιά, βγάλτε μια κόλλα χαρτί». Η τυπική διαδικασία αναγγελίας του διαγωνίσματος, στη σχολική τάξη του χθες και του σήμερα, ίσως αύριο να αποτελεί απλώς μία ανάμνηση, καθώς ο δάσκαλος ενδέχεται να λέει: «Παιδιά, ανοίξτε ένα έγγραφο του Office».



«Μάθημα με tablets»

Στη Θεσσαλονίκη, εδώ και έναν μήνα, οι μαθητές Δημοτικού Σχολείου, βιώνουν τη διαδραστική και συμμετοχική διδασκαλία, καθώς κάποιες ώρες των μαθημάτων γίνονται με τη χρήση tablets.

Η αίθουσα με τα 30 tablets δημιουργήθηκε στο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων και της πρωτοβουλίας «Συνεργάτες στη Μάθηση» (Partner Learning Center), που υλοποιεί η εταιρεία Microsoft σε 110 χώρες, με τη συμμετοχή 6,5 εκατ. εκπαιδευτικών και 170 εκατ. μαθητών.

«Οι δυνατότητες που προσφέρονται σ΄ εμάς τους εκπαιδευτικούς για τη μεγαλύτερη και πιο ουσιαστική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη διευρύνονται, τόσο για την εξατομικευμένη διδασκαλία, όσο και για την συνεργατική αλληλεπιδραστική διαδραστική διδασκαλία και μάθηση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια του σχολείου, Θεοδώρα Κωνσταντινίδου. Η αίθουσα των tablets, όπως προσθέτει, δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει και τις έξι τάξεις του δημοτικού, καθώς το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται ήδη από την Α' Δημοτικού.

Η κυρία Κωνσταντινίδου διευκρινίζει, πάντως, ότι η τεχνολογία και εν προκειμένω τα tablets αποτελούν ένα μέσο, ένα εργαλείο, που «ναι μεν, προάγει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση τής πορείας του μαθήματος και τους βοηθά να οπτικοποιούν σε πραγματικό χρόνο όλα όσα διαβάζουν, δεν υποκαθιστά, όμως, τον δάσκαλο, το βιβλίο και το τετράδιο».

Για τη λειτουργία της αίθουσας των tablets η Microsoft Hellas σε συνεργασία με την Epson δώρισαν στο σχολείο 30 tablets λογισμικού Windows 8 και έναν διαδραστικό βιντεοπροβολέα νέας γενιάς.

Πηγή: http://www.protothema.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου