Συνολικά 255 Ελληνες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έλαβαν την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας στο πλαίσιο
της δράσης eTwinning, γεγονός που φέρνει τη χώρα μας στην πρώτη θέση μεταξύ
σαράντα χωρών της Ευρώπης με σχολεία στο eTwinning. Μια πρωτιά εντυπωσιακή, με
δεδομένο το πληθυσμιακό μέγεθος της χώρας μας, η οποία στέλνει πολλαπλά
μηνύματα.
Ειδικότερα, το eΤwinning (www.etwinning.net) είναι δράση
μέσω της οποίας σχολεία από ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση των νέων
τεχνολογιών, συνεργάζονται σε κοινά σχολικά projects. «Η βάση του project
αποτελείται από δύο σχολεία, οι λεγόμενοι “ιδρυτές”, τα οποία συμφωνούν να
δουλέψουν πάνω σε μία ιδέα, και κατόπιν επιτρέπεται να προστεθούν στην ίδια
ιδέα και άλλα σχολεία» ανέφερε στην «Κ» η Παρασκευή Μπελόγια, εκπαιδευτικός
στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Λάρισα, η οποία συμμετείχε σε σχετικό
πρόγραμμα.
Το eTwinning ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 ως
δράση του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το 2007
ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης σαν τμήμα του Comenius. Από το
2014, η ευρωπαϊκή δράση eTwinning ενισχύεται ως μέρος του προγράμματος Erasmus+
(2014-2020), παίζοντας πλέον κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη όλων των τύπων
ευρωπαϊκής συνεργασίας στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης. Πλέον μέσω του
eTwinning, συνεργάζονται περισσότεροι από 230.000 εκπαιδευτικοί από 110.000
σχολικά ιδρύματα από 32 ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα σήμερα το eTwinning να
είναι ίσως το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στην ιστορία της εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο eTwinning κατά
πλειοψηφία, δεν διδάσκουν Πληροφορική (όπως πιθανόν να σκεφθεί κάποιος λόγω της
σημασίας της πληροφορικής στην οργάνωση των προγραμμάτων) αλλά ξένων γλωσσών,
φιλόλογοι, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι.
Η επιτυχία της δράσης στη χώρα μας καταδεικνύεται από το
γεγονός ότι από το 2005 έως και το 2015, το 13% των Ελλήνων μονίμων
εκπαιδευτικών έχει συμμετάσχει μία έστω φορά σε πρόγραμμα eTwinning, ενώ ο
ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 2%. Μάλιστα, στελέχη του υπουργείου
ανέφεραν στην «Κ» ότι την τελευταία τριετία παρατηρείται αύξηση των συμμετοχών.
Ο λόγος δεν είναι μόνο το ενδιαφέρον του προγράμματος. Πολλοί εκπαιδευτικοί
αποφάσισαν να συμμετάσχουν, ελπίζοντας αρχικά ότι έτσι θα αυξήσουν τα
ακαδημαϊκά τους προσόντα εν όψει μιας αξιολόγησής τους, και κατόπιν γοητεύτηκαν
από το πρόγραμμα. Πρόκειται για επιβεβαίωση των ευεργετημάτων της ευρωπαϊκής
σύμπραξης αλλά και της αξιολόγησης.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου