Στις περιοχές αυτές, θα εξεταστεί κάθε περίπτωση χωριστά και το τοπικό σχολείο θα ενταχθεί κατ’εξαίρεση σε οργανωτική δοµή µικρής σχολικής µονάδας βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουµένων των παιδαγωγικών κριτηρίων και µέχρι να δηµιουργηθούν συνθήκες µε την κατασκευή δηµοτικών έργων. Οι τρεις βασικές παράµετροι, βάσει των οποίων θα γίνουν οι συνενώσεις, θα είναι οι εξής:
- Η αντιστοιχίαοργανικότητας καιλειτουργικότητας των σχολικών µονάδων σε συνάρτηση µε το µαθητικόδυναµικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης καιλειτουργίας κάθε σχολικής µονάδας.
- Η εξέλιξη του µαθητικού δυναµικού την τελευταία 5ετία, ο ρυθµός αύξησης ή µείωσης και ο προσδοκώµενος αριθµός φοιτώντων µέχρι το 2013.
- Οι εγγραφές των µαθητών στην Α΄ τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δηµοτικού, γυµνασίουκ.λπ.) λαµβάνοντας επίσης υπόψη και τη φοίτηση αδελφών σε αντίστοιχα σχολεία
Με βάση τις υποδοµές
Για τη δηµιουργία του νέου σχολικού χάρτη κάθε περιφέρειας κριτήρια θαείναι κατ’ αρχήν οι κτιριακές υποδοµές- εγκαταστάσεις, καθώςκαι οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικώνχώρων και εξοπλισµού στοσχολείο µετακίνησης. Επιπλέον, θα εκτιµάται ηχιλιοµετρική απόσταση για το νέοσχολείο, λαµβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδροµής, η οποία για τις δύσκολες καιδυσπρόσιτες περιοχές δεν µπορεί να υπερβαίνει τη µισή ώρα για τα σχολεία της Πρωτοβάθµιαςκαι τα της ώρας για τα σχολεία της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει επίσης ότι οι σχολικές µονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν ενιαία µονάδα χωρίς παραρτήµατα ή λυκειακές τάξεις, ενώ σε περίπτωση κατάργησης µιας ή περισσοτέρων µονάδων, εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν, θα ιδρύεται νέα σχολική µονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο µεγαλύτερος αριθµός µαθητών. Εξάλλου, οι µονάδες της ίδιας βαθµίδας που λειτουργούν σε ενιαίο χώροως ξεχωριστές ενοποιούνται σε µία.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου